HÅRT I FÖRORTEN

I fredags var vi och köpte barnvagn. I Tensta. Låter det konstigt? Det var det också. Tiny tyckte att det kunde vara smart att ha en vagn som man kan ha barnstolen i, och kollade runt på nätet. Till slut hittade hon någon som hade en begagnad vagn till bra pris och vi skulle alltså åka och hämta den ”i Spånga”. Antagligen vågade tjejen som sålde den inte säga att de bodde i Tensta av rädsla för att vi blekansikten inte skulle komma dit, men törs man ta ut kontanter i Tensta centrum så vågar man fan allt.

 

Hur som helst, vi kommer dit och en jättesnäll och trevlig liten latinatjej börjar visa vagnen för mig medan hon erbjuder Tiny att amma i deras sovrum. Någon gång under alltihop kommer det ut en snubbe från ett rum innanför köket och jag tänker direkt ”Vatos Locos forever, ese!”. Snubben hade en t-shirt som hade räckt som förtält för en normal småbarnsfamilj. Han hade en fjunig mustasch. Han hade ”Chile” tatuerat på halsen. Han hade en tår under ena ögat.
En tår. E-n t-å-r.

 

Att jag inte drog en enda replik från Blood In, Blood Out chockade t om mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0