LITEN INSATS, STOR AVKASTNING

Kaos i Båstad - Stockholmare krökar i en bondhåla som lever en vecka om året. Om jag får gissa så blir det champagnevaskning, kotlettfrillor, uppknäppta skjortor och dyra hyrbilar - chockerande! Sen är det bara att åka hem och spara så att de har råd med nästa sommar också. Har de riktig tur kanske de får ligga.

Svenska miljonärer - "Titta, jag har tjänat massa pengar på att förädla älgbajs och nu bor jag i ett slott fyllt med en massa skit jag köpt alldeles för dyrt på auktion för att min golddiggerfru ville ha det". Avundsjukan är stor ute i landet, såklart.

Sol, fest & oroliga föräldrar - Fjortisar åker till Rhodos och beter sig som fjortisar som åker till Rhodos. Kameran rullar hela tiden, alla i produktionen håller tummarna och hoppas på något riktigt smaskigt. Föräldrarna skäms.

Sommarspelen - Lågbudgetversion av Stadskampen. Supertöntiga grenar med "kändisar" som Fadde, frisör-Bobby, Big Brother-Gurkan och mannen som aldrig tackar nej till att synas i rutan: Glenn Hysén.

Svärföräldrarna från helvetet
- Gud så CRAZY de är på femman, de hittar på en familj och lurar dit intet ont anande ungdomar som kommer bli helt chockade över hur konstigt allt är! De skriver själva: "...vad sägs om flumfamiljen, där mamma är sexterapeut med ständig jour, pappa är haschrökande psykolog, sonen lajvar och dottern är rullstolsburen gothsatanist"?

4 stjärnors middag - Halv åtta hos mig. Fast med kändisar som lagar äcklig mat och en lönnfet, flåsande göteborgare som hejar på.

Snacka om att Kanal 5 satsar stenhårt på kvalitetsprogram i höst. Minimalt med pengar går till idé, manus, och tanke bakom - och maximalt med cash rullar in efter produktplacering, sponsring och extra mycket reklampauser. Vore det inte för CSI skulle jag fan ta bort femman från Dreamboxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0