BB - EN MATRESA



Detta är vad man bjuds på när man precis ägnat ett par timmar åt att klämma ut ett barn. Två glas cider, ett glas äppeljuice, en kopp te och fyra mackor med omsorgsfullt pålagda pålägg. Och: en svensk flagga - de var ju så snälla att man nästan blev tårögd.

8 mackor mitt i natten av 10.




Middag första kvällen vi sov över utanför förlossningssalen, ingen kulinarisk surpris direkt. Halvljumna potatisbullar med en "sallad" som bestod av keso, rivna morötter, ärtor, skinka och något jag ännu inte lyckats identifiera. Sylten fick man i portionsförpackning.

4 hade det funnits en Donken på lagom avstånd hade jag gått direkt av 10.




Lunch, här var det lunch! Tre tunna skivor kassler (världens tristaste kött), kokt potatis, svampsås och tomatsallad. Inte för att vara sån, men en anorektisk 10-åring hade inte blivit mätt på den här portionen. Smaken var varken god eller äcklig utan ganska menlös.

6 det hade inte skadat med lite salt, peppar eller smakämnen av 10.




Här chockade de faktiskt mig. Det ser ju ut som om någon kaskadkräkts på tallrikarna och att de försökt snygga till det med lite potatis och sallad - men i sådant fall var det fan den godaste spya jag ätit. Deras korv stroganoff var ganska bra kryddad och det var nästan så att jag gick och hämtade mer.

7 med större och fler korvbitar hade betyget blivit 8 av 10.




Givetvis var de tvungna att sabba den goda stämningen med att servera den här skiten bara någon timme innan vi skulle åka hem. Tiny fick nån firre i odefinerbar sås och jag fick "blomkålsgratäng". Inte för att vara sån, men för att det skall kunna vara en gratäng så måste det vara gratinerat - det är inte så konstigt tycker jag. Här hade de bara slängt på lite brödsmulor. Dessutom var det så sönderkokt att t om spädbarn hade klagat. Bonus: det vita klägget på vänstra sidan av tallriken är tzatziki. Gjord på morötter. WTF!?

2 det var ju iallafall varmt av 10.

Kommentarer
Postat av: Tess

Oj vad jag inte ser fram mot det där.

2011-09-13 @ 08:19:55
URL: http://www.egowar.se
Postat av: Björne

Det blir nog till att packa matlådor och ta med när det blir dags för oss.

2011-09-16 @ 10:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0