HUR SVÅRT KAN DET VARA?

Detta ständiga gissel att få något sålt på Blocket, det driver mig till vansinne. Jag satte ut en annons på en iPad 2, och i annonsen skrev jag allt en potentiell köpare skulle vilja veta - och lade med att jag inte är intresserad av att byta den mot något. Jag var t om så specifik att jag skrev några exempel på saker jag inte ville ha utbyte.

Hur som helst, här är svaren jag fick:

24/9: "Jag lägger ett bud på 5000 kr på paddan. Kontant betalning. Kan hämtas omg. Jag antar att kvitto finns. Hör av dig om intresse finns."
Det var förvisso 500 kr lägre än jag skrivit i annonsen, men jag tyckte det lät rimligt och svarade att det var ok. Han fick mitt nummer men har inte hört av sig.

26/9: "Jag erbjuder dig 2000:- i kontant betalning samt 2 par Monster Turbine PRO Copper som är i obruten förpackning (helt nya). Nypriset på hörlurarna är 2499:-/ST. Hörlurarnas totala värde. 4998:-, Inkl. 2000:- kontant. OBSERVERA! Svara endast vid intresse."
Den här svarade jag inte på, men jag sitter och fnular på ett bra utskällningsmail.

28/9: "Hej jag bjuder 5000 och kan hämta den idag"
Svarade och gav honom mitt nummer, hörde aldrig av sig.

28/9: "Hej! Undrar om du har din Ipad 2 kvar ??? 3500 kr så hämtar jag den nu på engång. Mvh Jocke"
Ok, killen försöker alltså pruta typ 35% på en gång? Snyggt försök, men det känns knappast troligt. Det är dessutom nästan halva priset mot i butik - nån jävla måtta får det vara. Utskällningsmail blir det även här.

30/9: "Hej du! Mailar över angående ipad 2 som du har till salu. Kan du ringa mig för att om den är i oöppnad förpackning så vill jag köpa den. Mvh Martin"
Jag svarar honom att den är i oöppnad kartong (vilket det står i annonsen), han säger att han ska komma och hämta den om en halvtimme. När han inte kommit trots att det gått tre timmar frågar jag var han tog vägen, och tydligen hade hans son, som skulle ha padden, ångrat sig. Han ville hellre ha en iPhone...

1/10: "Hej. Skulle behöva en Ipad idag eller senast imorgon om den är olåst eller Telia! Vänligen /Aram"
Det hade jag faktiskt glömt skriva, men den är såklart olåst. Jag svarar honom det och säger att jag är hemma hela dagen, ger honom adressen och ber honom ringa när han är utanför. Han ringer och säger att han ska åka, men har bara en fråga innan: är det maximala minnesgrunkan i? MINNESGRUNKA!? Jag svarar att detta är mellanstorleken på minnesgrunka, men att det är den vanligaste modellen. Han låter osäker, det måste tydligen vara maximal minnesgrunka i den - han skulle kolla om det var ok och återkomma. Det har han såklart inte gjort...

Och där är vi nu, jag har en iPad som jag inte blir av med - trots att fyra personer sagt att de vill köpa den.

Suck.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Folk är cepen.



2004 jobbade jag i Gävle över sommaren. Att sätta ut en annons om att hyra en lgh i 2 mån var ju som att be om problem. Den första karln som trodde han skulle få knulla ringde kvart i sex en morgon. Jag misstänker att epitetet "skötsam kvinnlig läkare" betyder något helt annat i vissa kretsar.

2011-10-02 @ 19:40:19
Postat av: Anna.

Och behåll paddan vafan!

2011-10-02 @ 19:40:46
Postat av: Kent Coleslaw

Inget Apple-junk ska få förorena mitt nätverk!

2011-10-02 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0