NK GOES 1940

Igår kväll spenderade jag 10 härliga minuter på Mariatorgets tunnelbanestation i väntan på nästa tåg, och passade på att titta lite på reklamen som NK kör. Jag fattar inte. Vem riktar den sig till?

 

Det är fem svart-vita bilder där de ”återanvänder” ett gammalt plagg ihop med ett nytt, och pay-offen är något i stil med att man ska köpa blivande klassiker hos dom. Ok, det är väl ingen dum tanke, men grejerna är ju horribla. På en av dem är det en Fedora-hatt från typ 1940 som är klassikern, och till det ska man tydligen rocka en kostym där byxorna är kortbyxor, rutiga strumpor upp till knäna och sandaler. Inte ens ungjävlarna i Kådisbellan hade satt på sig det! Och det bästa av allt: kortbyxe-kostymen kostade 20 lax! Eller 20.995 om man ska vara petig.

 

Åker man tunnelbana köper man inte en kostym för 20.995 kronor, det kan vi väl vara ganska överens om?

 

Resten av grejerna var mer eller mindre skitfula, förutom någon basic skjorta från Ralph Lauren. Men efter att ha sett den på nån kille som tror han är Moneybrother (för det var det väl inte?!) iförd valfri 40-talsoutfit så fick jag avsmak för den också.

 

Men det var nog rätt så bra ändå, för nu vet jag precis hur jag INTE ska se ut i sommar!


Kommentarer
Postat av: Syra

Moneybrother! Jag stod och kollade på den där reklamen idag och tänkte att modellen såg ut som den där artisten. Kunde bara inte komma på vad han hette.

2011-03-17 @ 22:40:54
URL: http://supercan.wordpress.com/
Postat av: SUR Å STEL

RÄTTELSE: kostymen är inte alls så dyr som jag fick för mig, den kostar bara 19.925 kr.

2011-03-18 @ 13:22:54
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0