DET BÖRJAR BLI PÅFRESTANDE

Jag tycker att det börjar bli en aning för många koder och lösenord i livet nu alltså, det är fan helt sanslöst att man ens lyckas komma ihåg hälften av dem. Jag ser fram emot när den här skiten byts ut mot fingeravtryck, hornhinnescanning eller något annat coolt som de hade med i Demolition Man…

 

Som det ser ut nu så är det: portkod hemma, portkod jobbet 1, portkod jobbet 2, kod till passerkort på jobbet, pinkod på mobilen x 2, pinkod till mobila bredbandet, VISA-kort, OKQ8-kort, Statoil-kort, Mastercard och pinkod till bankdosa. För att inte tala om alla lösenord till jobbdatorn, våra 300 olika system, alla internetforum och webshopar.

Och givetvis så får man inte välja kod själv förutom på några få av grejerna.

Jag gissar att jag inte kommer kunna ta mig in på jobbet efter semestern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0