YOU LIKE? I LIKE!

Min kollega har fått ta över en kund som har sitt HK i London, och spenderade merparten av fredagen med att oroa sig för hur det skulle gå att prata med dom.


”Jag är jättedålig på engelska,” sa hon både en och tolv gånger, och hon ville att jag skulle sitta med när hon hade telefonmöte med dom – ifall det var något ord hon inte kom på eller något annat hon körde fast på. Jag håller med till hundra procent om att det är knepigt med affärsengelska, speciellt om man måste prata och inte bara kan skriva – men det jag bevittnade idag gjorde mig en smula rädd.


Hon hade skrivit ett mail som hon ville att jag skulle kolla på, hon var inte riktigt nöjd med det.


Mailet var skrivet på ganska dålig svenska, och sedan hade hon kört Google Translate till engelska på det. På riktigt. Nu i efterhand ångrar jag nästan att jag snyggade till det, det hade varit helt fantastiskt att få läsa svaret…


Kommentarer
Postat av: Shorty&Myzan [two in one]

suger på engelska jämt ;)

kramkram /shorty

2011-01-17 @ 13:42:43
URL: http://shortyochmyzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0