KONSUMTION

Trettioplus-bloggen hade nedanstående frågegrej, så jag snodde den rakt av. Men svaren är mina, faktiskt!


SKOR: Har tre par vanliga (läs: icke-sneakers) skor som jag endast använder om det är vinter eller jag ska på bröllop.

SNEAKERS: Så mycket som möjligt, och Nike så långt det är möjligt.

JEANS: Hell yes. Edwin och Evisu blir det mest, men jag skulle kunna tänka mig andra om de gjorde snygga modeller.

T-SHIRT: Oh ja, i massor. Surt bara att det är sånt klädbögeri (och kallt!) på nya jobbet.

UNDERKLÄDER: Björn Borg. Vet inte varför, men det har blivit så. De är sköna, sitter bra och håller onödigt länge.

VÄSKA: Nej, bara jobbdataväskan.

PLÅNBOK: Nike SB med safarimönster.

SOLGLASÖGON: Brukar köpa ett eller två par varje vår, för typ 300 spänn. Enda dyra paret jag någonsin köpt ligger mer eller mindre oanvända i sitt fodral - vilken investering.

KLOCKA: Ibland, en svart Traser H3 Automatic.

SMYCKEN: Vigselring.

TV: Sharp 46" LCD, om några år köper vi en 100" LED.

MOBILTELEFON: HTC Desire. iPhone är för folk som inte förstår bättre.

DATOR: Två bärbara och en stationär. Och så jobbdatorn...

LOTION: Smörjer in fejan varje morgon med nåt L'oreal Man blablabla.

DEODORANT: Axe Click, "findeo" känns bara onödigt.

TANDKRÄM: Nån som är blå och smakar mint.

SCHAMPO/BALSAM: Head & Shoulders.

TVÅL: Vet ej.

PARFYM: Acqua di Gio oftast.

MINERALVATTEN: Helst inte.

VIN: Alldrickare, gillar både röda, rosé och vita - om de är goda.

DRINK: Jävligt sällan, men då blir det säkert något skitdumt typ "gör nåt gott med den där" (pekar på flaska).

BRÖD: Bröd är bra skit! Är det russin, chili, ost, nötter eller annat i är det ett extra plus.

MAT: Allt utom fisk, rå lök och inälvor, typ. Gärna indiskt. Eller kött med feta såser. Eller mustiga grytor. Eller...

GLASS: Sällan, men i sånt fall vill jag ha Ben & Jerrys Half Baked.

GODIS: Njae... Men jag gillar de där chokladkakorna från Marabou som är fyllda med typ Oreos.

SÄNG: Någon sorts 180-säng som Tiny hade, det är väl iofs två sängar egentligen men vafan.

LAKAN: Satin, eftersom det är skönast.

FRISÖRSALONG: Gino's på Götgatan, då är det en halvtimmes garanterat fotbollssnack med Robban.

DAGSTIDNING: Vi har DN, men jag läser den bara på helgen. Det tar exakt 10 minuter.

MAGASIN: Nej, jag vet redan allt om allt innan någon annan vet det. Jag borde snarare skriva i magasin.

Kommentarer
Postat av: Dööörs

Det heter jobbdatorväskan, bara så du vet... :-)

2011-02-18 @ 21:06:32
Postat av: SUR-OVE

Bäste Döööörs, jag vet! Det är ett litet "internskämt". :)

2011-02-18 @ 23:07:03
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0