UMAMI?

I lördags slank vi in på Max för en liten matbit, trötta efter att i timmar åkt runt och letat efter lämplig köksbelysning. Jag såg direkt skylten som gjorde reklam för deras "nya" (det var länge sedan jag var där, ok?) burgare, Grand De Luxe Umami. Det låter ju otroligt spännande att man helt plötsligt börjat slå på stora trumman om en ny grundsmak och jag var givetvis tvungen att smaka.

 

Min omdöme av den burgaren blir lika kort som kärnfullt: köp den inte.

 

Den här nya, fantastiska, revolutionerande såsen smakar… Typ ingenting. Lite som en mesig blandning av aioli och bearnaise. Efter lite googlande har jag nu fått veta att ”umamin” i dressingen inte är tänkt att ha någon speciell smak, utan bara ska ta fram sötman i brödet och något annat dravel.

 

Jag säger ”BUUUU!” och delar ut 5 kejsare i nya kläder av 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0