SEMESTERN 2011

Årets semester går nog till historien som en av de tristaste jag haft på länge.

 

Första veckan på hemmaplan var det ganska sunkigt väder och vi gjorde inte många knop alls, om jag inte minns fel blev det tre timmar i Vinterviken – och då var det molnigt… Vecka två körde vi hos Tinys bror i Vildmarken och där var det inget badväder heller, det var mest barnlekande och shopping (två par jeans – nu har jag 700 par!) som stod på schemat där. Vecka tre åkte vi till Öland med mina päron och här var vädret bättre och vi fick faktiskt två riktiga stranddagar! Men inget gott som inte har något dåligt med sig, eller vad det heter, så givetvis blev jag tvungen att bli sjuk. Feber och ögoninflammation var det som stod på menyn och vid 34 års ålder har jag äntligen fått snyta mig UR ÖGONEN för första gången. Härligt. Med mitt dåliga skick och Tinys onda rygg avbröt vi Ölandsvistelsen tre dagar tidigt och åkte hem.

 

Nu skulle jag egentligen börjat jobba, men det blev en vecka till på hemmaplan när sjukdomen bytt skepnad och gått över till något som den märklige läkaren på VC sa var halsfluss, men utan streptokocker. Logiskt. Ont gjorde det i alla fall och det blev en vecka till utan jobb – och den veckan blev det givetvis lite bättre väder… Tur att man kände sig fräschare framåt helgen och i alla fall fick en riktig stranddag med sol, bad, röjande barn och pastasallad utan dressing. Den dagen kröntes med ett besök på Moldau och onödigt stor schnitzel, DET kan man inte klaga på!

 

Allt som allt ger jag semestern 5 titta på sexscener med föräldrarna av 10.


Kommentarer
Postat av: Tess

Hoppas allt är bra med tjejen! Vilket datum har ni beräknad födsel?

2011-08-09 @ 14:02:49
URL: http://www.egowar.se
Postat av: SUR Å STEL

12/9 är det sagt...

2011-08-09 @ 19:12:35
Postat av: ingelaironi

Uppfriskande att nån vågar säga att allt inte varit toppen. Själv e jag rätt nöjd faktiskt...men egentligen... jag vann inga miljoner å fick inte ligga...så då kan det fan inte va mycket att skryta med va?:D

2011-08-18 @ 12:36:19
Postat av: Anna.

Jag har reviderat min diagnos - jag tror att det var körtelfeber du fick och inte Mycoplasma. Haru hånglat nåt? Hade du körtelfeber när vi andra hade det, dvs för halva livet sedan?

2011-09-13 @ 23:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0