JAG BÄVAR

På lördag ska jag göra något som jag lovat mig själv att aldrig göra… Spela skivor för ”vanliga” människor på en privat fest. Det kan ju liksom aldrig gå bra, eftersom ”vanliga” människor är totalt dumma i huvudet. Att någon lackar ur för att jag inte har Björn Rosenström/”den där med who the fuck is Alice”/Gyllene Tider/Tomas Ledin tar jag för givet, frågan är bara hur mycket de kommer lacka och hur mycket strul det kommer bli.

 

Jag har redan börjat ladda upp med klassiska DJ-lögner: ”absolut – jag kör den snart!”, ”fan, just den har jag glömt hemma” (klassiker, men funkar inte så bra när killen säger namnet på 33 andra Bon Jovi-låtar), ”den är riktigt grym, men hårddisken jag hade den på pajade” osv.

 

En av mina personliga ”favorit”-spelningar var när jag skulle spela på Mondo (numera Debaser Medis) på en discoklubb de körde på fredagar. Jag hade plockat med mina mest obskyra och coola grejer (och det var pga dem jag var bokad) men det var INGEN som uppskattade dem. Alltså INGEN. Folk stod och skrek rakt in i DJ-båset om hur dåligt det var, och att jag skulle spela något annat eller stänga av (!). Jag tror även att någon kastade en ciderflaska mot mig. Men vad fan skulle jag göra, jag hade ju bara med mig det som fanns i skivväskan… Det var nog de längsta tre timmarna någonsin.

 

Vi får se om jag lever på söndag för att berätta om spektaklet, eller om jag slagits sönder och samman av några Seven Nation Army-brölande fotbollsdårar.

 

Fotnot: ja, jag tackade ja till spelningen enbart pga pengar. Bra pengar.


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har spelat skivor på en privat fest i ett jävla garage för raggare, kan ju säga att det spelade ingen roll vad jag spelade, allt gick åt helvete. Sedan spelade jag på Nalen en gång, men det gick bättre. Ett tips kan ju vara att kolla in lite coverbands hemsidor, de spelar ju oftast sånt folk vill höra bara. Ibland har de låtlistor uppe. Min pappa har ett coverband så jag försökte väl ta allt därifrån..

2011-04-12 @ 18:56:33
URL: http://www.egowar.se
Postat av: SUR-OVE

Tess: Jag har laddat ner varenda samlingsskiva med dålig musik från 1980 till dagens datum, men jag vet ju att det inte kommer duga. Den här festen är ett jublileum i hyrd lokal med något hundratal gäster... Suck och åter suck!

2011-04-12 @ 19:27:42
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: L

(Kom att tänka på den här grejen: www.playmenext.info/ som kanske kan underlätta ditt jobb väsentligt... :)

2011-04-14 @ 14:57:28
Postat av: SUR-OVE

L: Som om jag - JAG! - skulle ha en iPhone...



:)

2011-04-14 @ 20:10:01
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: L

Äsch, du behöver väl inte ha någon? Du får låna en för kvällen, bara.

2011-04-14 @ 20:59:50
Postat av: Anonym

http://crystalio.se/2011/01/

2011-06-19 @ 22:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0