GOD DAG YXSKAFT!

Jag:

 

Hej!

 

Jag har en fråga angående min lön, på mitt lönebesked står det en jämkningssumma på 4000-någonting kronor – stämmer det?

Jag har nämligen aldrig bett om att jämka något, så ni kan väl vara snälla och ta bort den.

 

MVH

Sur-Ove

 

 

Löneavdelningen:

 

Hej,

 

Vi beställde en A-skattsedel från skatteverket och enligt den så ska vi jämka med 4670 kr.

Får be dig kontakta skatteverket och be dem ändra detta beslut och sedan skicka en ny skattsedel till oss.

 

Trevlig helg!

 

 

Jag:

 

Jo, jag vet att skatteverket tycker att jag får jämka upp till 4670 kr - men visst är det väl så att man själv kan välja att jämka eller inte?

 

Jag begärde jämkning för en massa år sedan, och det förnyas per automatik varje år utan att jag bett om det – jag har dock inte jämkat något hos min tidigare arbetsgivare sedan 2006. Så det borde inte vara något problem att helt enkelt ändra jämkningsbeloppet till noll.

 

 

Trevlig helg du också!

 

 

Löneavdelningen:

 

Jag förstår.

 

Min rekommendation till dig är att du ändå kontaktar skattemyndigheten för att rådgöra.

Om de inte ändrar sitt beslut, så kommer det åter igen i januari ändras till jämkning när vi får den årliga uppdateringen från dem.

Återkom gärna med besked till mig om du ändå vill att jag tar bort jämkningen.

 

 

Jag:

 

Kanon, jag vore väldigt tacksam om du tog bort jämkningen!

 

 

Löneavdelningen:

 

Ok jag ordnar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0