NEW YORK CITY BOY

Det är ju som ett skämt.

 

Varenda gång vi tänkt resa någonstans så är det något knas, och så även denna gång. Vi hade bestämt oss för att åka till New York, och skulle i princip bara trycka på knappen och boka – men det kom fotboll, sömn och allmän glömska i vägen. Så jag skulle boka i morse istället… Klickade i exakt samma saker som jag gjort typ 12 timmar tidigare, och möttes av ett helt annat svar. Istället för direktflyg var det en mellanlandning på ISLAND med ett par sköna timmars väntan till det pris som vi hittade igår, och en bit ned på sidan hittade jag vårt tänkta flyg. 25% dyrare. TJUGOFEM PROCENT!

 

Arg som jag var så körde jag det ändå, och Ving hade nån city weekend-grej där det var ett hotell med helt okej läge som ”ingick” för ett hyfsat rimligt pris. Det var, rättare sagt, tills jag kom till bekräftelsesidan. För där stod det att de inte hade avtal med det hotellet och måste kolla tillgängligheten innan de kan bekräfta till mig. Priset kunde höjas, och det kunde också bli ett annat hotell. Snyggt där, Ving – verkligen imponerande.

 

Så då kunde Ving dra, och tog jag och bokade enbart flyg på en annan sida. Det kostade över 8000 per skalle. Gissa om jag tänker njuta av den flygningen? Jag ska vara som en jävla studsboll på planet, inte sova en sekund – jag vill ju få valuta för pengarna! Och fan ta dom om den där filmmojängen i sätet pajar som när jag flög till USA senast… Då kommer jag gå bärsärk! Jag KRÄVER en massa dåliga filmer som jag redan sett 400 gånger, och jag kräver dom hela flygningen. Jag kräver också mat, dryck, massage (fransk, helst - men det får nog resesällskapet stå för) och komplimanger om mitt otroligt vackra anlete. I åtta timmar.

 

Vi stödbokade ett hotell, så vi har nånstans att bo om vi inte skulle hitta något riktigt bra och prisvärt.

 

Nu låter det nog som om jag är en snål jävel, men det är jag faktiskt inte. Jag är grymt glad över att få åka till NYC, och pengar är ju bara pengar – de är ju till för att spenderas. Men 25000 för fyra dagar, känn på det… Nog fan är det rätt saftigt, enbart för att åka och bo?

TILLÄGG: nu ringde de från Ving och berättade att de "tyvärr" inte kunde hjälpa mig med hotell till det pris de skrivit på nätet. Det bästa de hade hittat var ungefär dubbelt så dyrt. De verkar inte vara så bra på att googla, för jag hittade ju ett tiotal till det pris som de angett... "Vill du att vi tar bort din förfrågan?" undrade de.

Tack gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0