DAGENS SVENGELSKA

”Vi har underestimerat hur mycket tid som går åt.”


Kommentarer
Postat av: Fru S

Jag är ledsen, men jag tror du har fel. Det där är ett vanligt svenskt ord som används i ekonomiska sammanhang.

2010-10-26 @ 23:12:11
Postat av: SUR-OVE

Jag har googlat och är inte övertygad, det är lite som med flugorna och bajset - bara för att en miljard äter det så smakar det inte oxfilé.



(Eller nåt.)



I call låneord.

2010-10-26 @ 23:24:41
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Fru S

Har du kollat en ordbok?



När blir i såfall ett låneord svenskt? Det finna ju en mängd svengelska-, svfranska-, svlatinord som vi använder dagligen och har gjort sen urminnestider.



2010-10-27 @ 23:00:06
Postat av: SUR-OVE

Det där ju var mitt sätt att säga att jag (förmodligen) har fel, vi kan väl låta det stanna där?



:)



Men allvarligt, det låter för jävla fjantigt.

2010-10-28 @ 07:24:23
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0