BORTAMATCH

Vicken grej.

 

Var iväg på någon sorts kickoff, vi skulle till Göteborg men där var det två miljarder läkare och det fanns inte ETT hotellrum i hela stan ledigt. Vi hamnade på Hönö. Där var det inte många, men det var bra ändå – god mat, fisklukt, orkanvindar och delat rum med en lönnfet man från Kalmar. Jag fick dessutom lira Alfapet, det måste varit 15 år sedan jag gjorde det. Vem som vann antar jag att jag inte ens behöver gå in på?

 

Kvällen slutade med att vi satt och försökte Spotify-trumfa varandra och kollade Peter Apelgren-klipp på Youtube, sämre kan man ju ha det!

 

Dagen efter var det dock lite tyngre…

 

Men jag köpte i alla fall med mig ÄKTA Hönökaka – det ni! Och vet ni vad? Den är mycket fluffigare och godare än den där fabriksbakade skiten man köper i butik. En helt ny värld öppnade sig när jag åt en halv kaka till frukost! Änglar sjöng, solen strömmade in genom fönstren och under en kort sekund var t om Jay Leno lite småkul.

 

---

 

Nu till något helt annat.

 

I morse lyckades jag av misstag (!) att köpa tre par trainers. Jag hade plockat ihop en liten varukorg på Size och skulle bara se om mitt Paypalkonto fortfarande funkade och vilket Visakort som var knutet till det när det ploppade upp ”transaction complete” eller nåt sånt. Det är tydligt att man inte ska sitta och näthandla när man är astrött, men å andra sidan så hade jag nog inte handlat allt det där om jag varit vid mina sinnens fulla bruk även fast jag ville.

 

Så på något sätt blev det rätt, tror jag.


Kommentarer
Postat av: Baba Ganoush

Baba säger: Man kan aldrig ha för många sneakers!

2010-10-08 @ 16:44:23
Postat av: annika

min mamma bor i torslanda, det är på väg mot färjeläget innan man åker till hönö. jag gillade också hönökakor en gång i tiden. nu är jag tvångsmatad med skiten och HATAR det!

2010-10-11 @ 21:10:03
Postat av: Big Dap

Jag älskar hönökakor. Hönökakor are cool. I by cool, I mean totally sweet.

2010-10-14 @ 15:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0