IRRITERANDE PÅ KONTOR

- folk som tror att man måste klä sig som om man ska på middag hos kungen bara för att man jobbar på kontor.

- folk som kör lägre upplösning än 1280x1024 om de har 17" eller större skärm.

- folk som har världens högsta ringsignal när man sitter i kontorslandskap.

- folk som kastar i sig lunchen och springer tillbaka till kontoret fast de inte behöver.

- folk som kommer en timme sent och går en timme tidigt - och alltid klagar på att de har så mycket att göra på dagarna.

- folk som ska uttala sig om sporthändelser när de inte sett det som alla pratar om, helst ska de aldrig sett en match i hela sitt liv.

- folk som "inte blir sig själva" innan de druckit kaffe på morgonen. Ett ord: inbillning.

- folk som inte kollar sin mail.

- folk som kollar sin mail, men inte svarar.

- folk som aldrig raderar "avklarade" mail.

- folk som inte snyggar till efter sig när de gjort "nummer två" på toaletten.

- folk som spenderar dagarna med att prata 90% privata samtal, gärna så att alla hör.

- folk som "jobbar hemifrån" hela tiden och tror att ingen fattar att de ligger hemma och kollar på TV eller är ute och spelar golf.

- folk som snackar jobb hela lunchen, räcker det inte med åtta timmar på kontoret?!

- folk som går runt och ställer kaffekoppar, colaburkar och vattenflaskor på andras bord - och aldrig hämtar dom.

- folk som "bara ska låna en penna". Det är alltid sista gången man ser den.

- folk som vrålar som en jävla dåre när de nyser.

- folk som micrar fisk på lunchen.

- folk som alltid ska gnälla över hur dåligt de tjänar, när de har högst lön på företaget.

- folk som så fort de gjort något bra ska gå runt och berätta det för varenda jävel på kontoret.

- folk som inte förstår att deras grejer inte alltid är viktigast.

- folk som damp-stampar med fötterna, trummar på tangentbordet etc.

- folk som "sjunger" med i musiken de lyssnar på.

- folk som ställer sig precis bakom ryggen på en och snackar med någon eller några - gärna i 10 minuter.


Kommentarer
Postat av: iironi

Hmm Jag har nog gjort mig skyldig till ett par av sakerna ovan:



1) Jag har micrat fisk i ett naivt försök att äta lite nyttigt (det höll ungefär en dag) - Men jag HATAR när andra gör det.

2) Börja inte ropa på mig innan jag ens tagit av mig jackan, å låt mig gärna starta datorn å hämta en kopp kaffe...kanske inte har så mycket med själva kaffet att göra, mer att slippa börja dan med allas hysteriska behov av hjälp.



Men du har helt rätt i tex såna som inte gör rent efter sig - varör får de ens finnas till?



Å prata privat i landskapet - Vi har en kille som sätter sin fru på högtalartelefon medans han med sin lenaste bebisröst pratar med henne. Vi alla tvingas ta del av detta å jag behöver väl inte beskriva hur obekvämt pinsamt det känns. Ibland ropar han på bebisen de har "Hej det e pappa, hör du mig, hör du mig gubben?" Som om den skulle fatta.



Å klä sig för middag hos kungen...det enda som e värre e teknikern som gick i jeans å t-shirt ända tills igår, men from idag e han chef å klär sig i kostym med tillhörande slips samt anordnar vinprovningskväll. Riktigt äckligt!

2010-11-14 @ 17:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0