BLÅS-JOBB

I 15 år har jag handlat grejer på nätet och aldrig blivit blåst. Jag har handlat allt från skivor, skor och stora jävla jackor till VM-biljetter. Ibland har det varit lite struligt, men jag har alltid fått mina grejer och (nästan) alltid har de varit som jag förväntat mig.

Men nu verkar det faktiskt som om jag gått på pumpen av någon skojare i asien. För två veckor sedan slog jag, som jag skrivit här tidigare, till och köpte mig två basketlinnen. Det var genom Ebay och även om säljaren inte hade gjort lika många affärer som jag brukar ha som minimikrav för att handla, så verkade han okej. Dessutom dök det upp ny feedback från typ 10 pers om dagen som berättade att de köpt av honom och att allt varit bra.

Jag degade $80 för tröjorna inklusive frakt, och fick ett kollinummer av säljaren. När jag kollade upp det visade det sig inte finnas, och när jag skulle kontakta säljaren för att säga det så hade han avregistrerat sig från Ebay och tagit bort all historik...

Så det verkar inte som att det blir någon vit Rodman nere i Vinterviken i sommar trots allt. Och att mitt mantra sedan 15 år om hur bra det är att handla på nätet kanske måste omformuleras en smula.

Allt på grund av en liten, ful kinaman.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tråkigt att det händer.



Har också handlar en hel del och också bara blivit blåst en gång på typ 50 dollar men du får helt enkelt tänka att du antagligen sparat det femtiodubbla genom åren på att handla vi Ebay osv.

2010-05-31 @ 20:51:13
URL: http://hurskadetharga.blogspot.com/
Postat av: Big Dap Ramirez

Fan vad sur och stel skall ha handlat på ebay om han har sparat in, med dagens kurs, runt 20500 SEK.



Jävligt bra sparat!

2010-06-01 @ 15:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0