ATT JAG ENS BRYR MIG...

Medel-Svensson skrämmer mig. Han (eller hon) är en totalt imbecil idiot som oftast inte tänker längre än vad näsan räcker, och som inte förstår mer än vad som är absolut nödvändigt för att kunna fuska sig fram i livet.
 
Mix Megapols lista över de 1000 bästa låtarna från 1980-2010 är ytterligare ett bevis på detta... Smaka på det: de bästa låtarna på 30 år - det skulle kunna bli en ganska tasty lista. Men nu när det är Medel-Svensson som har bestämt listan, då blir den såklart därefter. Jag säger absolut ingenting om musiken i sig, folk får gilla precis vilka låtar de vill, utan mer om folks totala oförmåga att tänka efter litegrann.
 
Nog snackat, här är de 10 bästa låtarna 1980-2010 enligt Mix Megapols lyssnare:
 
1 JACKSON, MICHAEL Billie jean
2 MRAZ, JASON I'm yours
3 AL FAKIR, SALEM Keep on walking
4 ADAMS, BRYAN Summer of 69
5 LADY GAGA Bad romance
6 DUFFY Mercy
7 METALLICA Nothing else matters
8 PERRY, KATY Hot'n cold
9 POLICE Every breath you take
10 LADY GAGA Poker Face
 
Okej. Först och främst: 6 av 10 låtar är nyare än fem år - det säger det mesta.
 
Och sen... Jason Mraz - I'm Yours, den näst bästa låt som gjorts på 30 år!? Okeeeeeej. Salem al Fakir - Keep on Walking..? Det var ju för helvete inte ens den bästa låten i årets Melodifestival!
 
(Sätter mig och andas i en påse)
 
Då ska vi se om det finns några guldkorn på listan i övrigt...
 
På plats 11 ligger en av världens bästa låtar på riktigt, Enjoy The Silence. Det får väl duga. Första Pet Shop Boys-bidraget är på 240:e plats och är Suburbia, inte West End Girls eller Domino Dancing?! Madonnas Vogue, en milstolpe i modern popmusik, ligger på plats SJUHUNDRAÅTTIOTVÅ - det känns ju helt okej med tanke på att Agnes låt Release Me, en låt som aldrig låtit som den gör utan just Vogue, ligger på plats 27...
 
Äh, jag ger upp.

Kommentarer
Postat av: Nuttz Longbone

Allvarligt, det där blir man ju bara förbannad över.



Vilka jävla hjon.

2010-05-27 @ 09:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0