SUR Å STEL, 12 ÅR, TIPSAR OM FILM!

Redan när jag var liten hade jag helt oantastlig smak både vad det gäller film (alltid komedier), musik (tidig acid house, skitdålig hiphop och hårdrock - grym combo) och kläder (hade en rosa mysdress i prasselmaterial på julafton 1988, det säger väl allt?) så därför kommer här en filmranking av mina favoriter, gjord som om det vore typ 1989.
 
1. Rivierans guldgossar
- "Ruprecht the Monkey Boy"... Hysteriskt.

2. Youngblood
- Carl Racki, spöa den jäveln!

3. Goonies
- Sitta fastkedjad i en källare och äta glass? Mysigt! 

4. Summer School
- Första gången jag hörde ordet "fellatio".

5. Polisskolan 2 & 3 (direkt efter varandra, alltid!)
- Zed och Mahoney tyckte man ju var asroliga.

6. Ghostbusters
- Peter Venkman är kung!

7. Gremlins
- Gizmo... Han var ju så himla gullig!

8. Breakin´ (aka Breakdance - The Movie)
- Scenen där Turbo dansar med en kvast: sjukt bra.

9. Teen Wolf
- Stiles: Bästa. Snubben. Någonsin.

10. Indiana Jones och de fördömdas tempel
- Fylld orm och kyld aphjärna? Mumma!
 
Bubblare: alla Bond-filmer (helst Live and Let Die), Star Wars 4,5 & 6 samt Bill & Ted's Excellent Adventure.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0