ALICE Å TURKARNA

Var ju och såg Alice i underlandet i fredags, i 3d såklart. Det är lite kul att gå och se en film helt utan några förväntningar, jag läste säkert boken när jag var liten men jag har inget som helst minne av det - det enda jag förknippar med Alice i underlandet är Tom Pettys video till "Don't Come Around Here No More". Konstigt, men sant. Hur som helst så var filmen, och det kändes som att det var "lagom" mycket 3d - det kan bli lite fånigt när allt ska komma flygande mot en i två timmar. Johnny Depp var såklart bra, men hans makeup kändes lite tveksam - inget jag kommer börja med i första taget. Hatten var dock himla tjusig.
 
Summa summarum: jag delar ut 8 överklass-engelsmän med stor näsa av 10.
 
Apropå den senaste tidens jidder om turkarna och deras jakt på armenier: om de inte hade mördat en och en halv miljon människor så hade de kanske sluppit allt jidder nu. Men det kanske bara är en definitionsfråga, om vi ändrar "folkmord" till "extremt våldsam utvisning av folkgrupp" kanske turkarna inte är lika sura? Och att det här jiddret skulle leda till försämrade relationer mellan Sverige och Turkiet - so fucking what? Exakt vad ska vi med bra relationer med dom till? Jag kan inte komma på en enda bra grej med Turkiet - förutom kebab - någon som kan hjälpa mig?

Avslutningsvis vill jag sälla mig till den skara människor som hyllar Crave. Efter lördagens lilla runda landade jag och P där vid 2-tiden, och en burgare, stor pompa, två dipp och en läsk senare var min mage så lycklig att den sköt salut hela taxiresan hem.

Mycket bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0