VM PÅ JOBBET = SUCK!

Jag arrangerar ett VM-tips på jobbet, man ska gissa resultatet i alla gruppspelsmatcher, vilka som går vidare, vilka som vinner etc. Jag har varit väldigt tydlig med vad som gäller, hur det ska fyllas i och att allt ska vara inlämnat och klart innan klockan ETT idag den 11/6 - eftersom första matchen är 16.00 och jag måste hinna sammanställa skiten.
 
Men givetvis är det inte utan att man möts av en flod dumma frågor och kommentarer, här är ett urval av mina personliga favoriter:
 
- "Ska man skriva målen i ALLA MATCHER? Inte bara 1x2? Det är ju helt omöjligt!" VD, 71 år
 
- "Hur ska man ens kunna gissa hur många mål det blir? Fotboll är ju bara ett planlöst sparkande av en boll - fram och tillbaka." Manlig säljare, 26 år
 
- "När ska tipset vara inne? Kan jag lämna mitt vid 18-tiden ikväll?" Ekonomikillen, 42 år
 
- "Vad betyder 'vinnande konfereration' - är det nån geografifråga?" Manlig säljare, 37 år
 
- "Jag lämnar in det på torsdag, min man kommer inte hem förrän då." Kvinnlig säljare, 43 år
 
- "Min son (9 år) satt med det där hela kvällen igår, men jag hade skrivit ut det på papper. Är det okej om jag lämnar in pappret istället för Excelfilen?" Manlig "säljare", 40 år
 
Jag har en känsla av att det här tipset kommer att ge mig en hel del huvudvärk den kommande månaden...

Kommentarer
Postat av: T. Olund

Jag ska vara ledig hela juni och undrar om jag kan lämna in mitt i början av juli?

2010-06-11 @ 13:25:47
Postat av: dööörs

hahaha, att du bara orkar styra upp något sådant...

2010-06-13 @ 22:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0