HURRA!


Jag säger som den framlidne Dr Martin Luther King Jr:
"Free at last, free at last - thank god almighty we're free at last!"

Idag sade jag upp mig från jobbet och det blev faktiskt betydligt mindre jidder än jag räknat med. Närmaste chefen sa att han anat det (han tog ju faktiskt in mig i ett möte en dag när jag var "mer finklädd än vanligt" och frågade om jag höll på och sökte jobb) och sa att det var trist för dom men roligt för mig, typ.

Han sa också att han tyckte det var tråkigt att jag inte gav "nysatsningen" en chans, för då hade det ju kunnat bli lite mer klirr i kassan för mig i höst.

Tack men nej tack, jag tar hellre pengarna nu på en gång - enligt avtalet med nya arbetsgivaren... Det ska bli myyycket intressant att höra hur det går för min gamla "avdelning" framöver, med tanke på hans kompetens när det gäller sälj. Jag tror det kan bli en kanonhöst - för mig.

Bäst idag: VD'n sa inte ETT ORD till mig innan jag gick. Inte "tack för den här tiden", inte "hej då", inte "lycka till" - ingenting. Men det är klart, jag var ju trots allt bara där i fem år och tre månader och drog in - i runda slängar - 17 miljoner kronor till honom. Peanuts.

Nej, nu är det semester i 33 dagar - och efter det kan vi börja snacka jobb igen!

Kommentarer
Postat av: dööörs

Nej...jag kommer att sakna alla roliga inlägg...men Grattis!

2010-07-13 @ 23:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0