BACKSPEGELN

Året är 1989. Jag går i sexan och har jeans med läderdetaljer, höga basketdojor, Mickey Mouse-sweater med luva och en grymt hög stubbfrilla.

Någon i min klass (eller var det Kejl!?) hade en massa coola skivor och någon gång efter plugget hade jag med mig ett tomt kassettband för att spela in på. Efter att ha lyssnat igenom det han hade lite snabbt bestämde jag mig för att jag nog ville ha Max Mix 8 på ena sidan och Max Mix 9 på den andra. Mixarna gjordes ju i två versioner, en "mix" och en "megamix", och tillsammans blev de ungefär 25 minuter vilket passade perfekt på en sida av mitt 60 minutersband.

Jag minns hur mycket jag lyssnade på de där mixarna, att bandet över huvudtaget höll var fan ett mirakel... Innan skolan: Max Mix. Efter skolan: Max Mix. I bilen på väg till fotbollen: Max Mix. På semestern: Max Mix.

Och så lyssnar man nu - och det är lika bra! Speciellt åttan, som inte innehåller en dålig låt. Det är klart att de hade kunnat mixa det både tightare och snyggare, men tolvåringen inom mig bryr sig inte det minsta.

Lyssna och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0