JOBBET... SOM VANLIGT!

Igår på jobbet reagerade vi över att det som var "nydiskat" i maskinen typ var smutsigare än när det ställdes ner, och i morse när jag skulle äta frukost på jobbet var det likadant. Strax innan lunch kom en kollega och bad mig följa med bort till diskmaskinen, han ville visa en grej...

Där, i facket för diskmedel, låg en diskmedelstablett. I sitt papper.

Den fisförnäma finnkärringen från den fina familjen med hus i Spanien och etagevåning på Östermalm vet alltså inte hur en diskmaskin fungerar. Helt jävla fantastiskt.

Och för att förgylla min dag ytterligare fick jag ett sista svar på mitt bråk gällande lönen i år, jag fick exakt noll kronor mer än vad de erbjöd mig från första början. Detta trots att jag lade fram så många argument för att jag är värd mer att han inte ens försökte bemöta dom, han sa bara nej - och att jag måste "bevisa" att jag kan bättre än det jag presterade.
Konstigt det där, när jag slaktade min budget 2006 och 2007 var det minsann inte aktuellt med med någon löneförhöjning men när man har ett dåligt år så får man en lönesänkning. Fast så ska jag ju inte se det, jag ska se det som en utmaning, en utmaning att överraska dom.

SUG MIN BALLE.

Kommentarer
Postat av: Turd Ferguson

Angående det första:



HAHAHAHA. Ibland överträffar verkligheten dikten på alla sätt och vis.



Och angående din jobbsituation:



Sök nytt. Igår.

2010-01-12 @ 21:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0