RENT HYPOTETISKT

Säg att du är nyanställd på ett företag som jobbar med försäljning och att din chef lanserar en säljtävling där den som säljer mest under en vecka får ett "fint" pris, men ändå - ett pris. Du blir ihopparad med den person du ska jobba närmast, medan resten av säljkåren jobbar en och en i tävlingen. När veckan är slut har du och din "partner" vunnit - men du har inte bidragit med en krona till vinsten.
 
Tar du emot halva vinsten eller ger du din hälft till den som gjort allt jobb?
 
Rent hypotetiskt, alltså...

Kommentarer
Postat av: Tiny

Rent hypotetiskt, skulle jag göra en analys. Dra ut lite listor på hur mycket dom andra säljarna sålt för, och varför, och hur och till vem och varför och hur mycket och sen skulle jag lägga in allt i Excel...



2010-02-24 @ 09:46:24
Postat av: dööörs

Rent hypotetiskt så skulle jag fråga om jag inte kunde få hela priset eftersom jag är ny och behöver uppmuntran till skillnad från min kollega som bara behöver ett nytt jobb :-)

2010-02-24 @ 09:55:12
Postat av: SUR Å STEL

Tiny: Det har han säkert redan gjort, rent hypotetiskt alltså.



dööörs: Är det någon som behöver uppmuntran så är det nog kollegan som jobbat i flera år...

2010-02-24 @ 10:12:01
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Gösta von Bärnsten

Jag tycker att det är viktigt att arbetskollegor behandlar varandra med ömsesidig respekt. Iaf rent hypotetiskt.

2010-02-24 @ 11:13:51
Postat av: Scut Farkus

Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov.

2010-02-24 @ 19:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0