KILLE VS POLISER

Igår läste jag det där blogginlägget om killen som blivit hotad och utpressad av civila poliser för att han fotograferat dom och jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle bli sånt liv i media om det.

Missförstå mig inte, jag tycker att det är helt rätt med uppståndelsen men såna här saker når sällan upp till ytan och får den exponering de är värda.

Jag är inte det minsta förvånad över att poliser beter sig som idioter, jag har själv både upplevt och bevittnat det många, många gånger i olika sammanhang. Det som däremot förvånade mig en aning var vissa människors kommentarer när Aftonbladet, Expressen, DN och de andra börjat skriva om det.

Jag undrar vad man lever i för jävla fantasivärld när man tror att poliser är ofelbara änglar som aldrig någonsin skulle göra något de inte får. Kommentarer som att det var killens eget fel för att han "trycker upp en kamera i ansiktet på civila poliser i sitt yrkesutövande", när han i själva verket står på behörigt avstånd och poliserna i fråga utför Securitas-kontrollanters jobb, är så efterblivna att det inte liknar något. Andra inlägg går på en mer politisk linje och säger att det är typiskt "AFA-trash" att ägna tid och energi på att avslöja civila polisers identitet - för man är ju automatiskt kommunist om man inte dyrkar polisen..? En del inlägg säger att det inte finns en chans att killarna på bilderna och filmen är poliser då de varken ser ut eller beter sig som sådana, när det är precis såhär jag är van att civila poliser både ser ut och beter sig.

En del går ännu längre och tycker att polisen ska få göra vad de vill, hela tiden, oavsett situation.

Man skulle bara vilja att verkligheten knackade på hos dessa tomtar och att de själva fick uppleva exakt hur mycket nytta vissa poliser gör för allmänheten, och exakt hur lite huligan/våldsverkare/terrorist/bankrånare/knarkare man måste vara för att bli behandlad som en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0