NYA JOBBET vs GAMLA JOBBET

 

Arbetsuppgifter

Det gamla kunde jag som ett rinnande vatten, både innan- och utantill, och kunde göra utan att väcka en hjärncell. På det nya är allt helt nytt och "undervisningen" går i snigelfart, så det är svårt att avgöra nu. Båda är dock kundvård/sälj.

Nya 0 - Gamla 0


Arbetstid

Att inte behöva vara på plats 08.00 *pip* och stämpla in, och gå 17.00 *pip* och stämpla ut för att inte riskera löneavdrag känns ovant. Men bra. På nya jobbet är det "kontorstid" med frihet under ansvar som gäller, vilket i princip innebär att folk kommer halv nio och går fyra... :)

Nya 1 - Gamla 0


Restid

En timme dörr till dörr på gamla jobbet, 20 minuter (där häften är bussresan till Liljeholmen, för att jag är för lat för att gå till tåget) på nya. Utklassning.

Nya 2 - Gamla 0


Lokaler

Låt mig tänka efter... Ett slitet kontor i ett slumområde i västerort eller ett stort, fett glashus med utsikt över slussen och vattnet..? Även fast jag sitter långt in i lokalen ser jag både vatten, båtar och sånt.

Nya 3 - Gamla 0


Arbetskamrater

I min grupp är det 24 personer, av dom är det väl 10 som är killar i min ålder... Lite mer att snacka om och bättre stämning, med andra ord. Dessutom är det inte en tvåmeters skånska eller socialt handikappat dumhuvud så långt jag kan se.

Nya 4 - Gamla 0


Lunchmöjligheter

Söder vs Vällingby... Kanske inte världens tuffaste match va?

Nya 5 - Gamla 0


Shoppingmöjligheter

Sneakersnstuff & div söderbutiker vs Intersport & Stadium - behöver jag säga mer..?

Nya 6 - Gamla 0


Lön

Grundlönen på nya jobbet är 17% högre än min lön på dårhuset - och när jag fått lite snurr på kunderna blir det ju provis också. Då blir det nog minst 30% högre än tidigare.

Nya 7 - Gamla 0


Chef

Har inte riktigt fått kläm på nya chefen ännu, men han verkar schysst och en aning mer handlingskraftig än vad jag är van vid. Litet minus för att han tror att han är gnagare.

Nya 8 - Gamla 0


Företagsledning

Allt i hela världen är bättre än en 70-årig senilgubbe som älskar att berätta om 90-talet, när det var så tuffa tider och de satt i en villa och jobbade.

Nya 9 - Gamla 0


Summa summarum: 9-0 till nya jobbet, en ren och skär utklassningsseger. Den enda nackdelen jag har kunnat komma på är att det inte finns någon Tiny på nya jobbet, och att hon får lida dagarna i ända på egen hand borta i slummen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0