HÅRDROCK

Alltså, ALLA har ju gillat hårdrock under någon period av livet, och jag tror att även det värsta technohuvudet kan smygdigga till någon gitarrlåt ibland när ingen ser…


Så nu vill jag veta: vilka är de bästa låtarna av nedanstående tio grupper, enligt er? Har ni inga åsikter om alla får ni givetvis välja ut de grupper ni vill – men bara en låt per grupp!


AC/DC
Black Sabbath
Guns’n’Roses
Iron Maiden
Judas Priest
Kiss
Metallica
Mötley Crue
Scorpions
WASP


Jag återkommer med facit senare, så ni inte blir färgade. Och är det dåligt med kommentarer så kommer jag att sluta blogga, flytta in i era lägenheter och viga mitt liv åt att radera era hårddiskar och smälla ballonger när ni ska sova.


Kommentarer
Postat av: Tompa T

Plättlätt när man sitter på facit.



AC/DC - Back in Black

Black Sabbath - Lady Evil (Dio på sång)

Guns’n’Roses - Paradise City (klassiker)

Iron Maiden - Skämtar du? Omöjligt att välja 1 låt så det får bli hela 80-talet

Judas Priest - The Hellion/Electric Eye (Live)

Kiss - Rock and Roll All Nite (bra party)

Metallica - Enter Sandman

Mötley Crue - Dr. Feelgood

Scorpions - Blackout

WASP - I Wanna Be Somebody



Tar mig friheten och lägger till

Motörhead - Killed by Death, Ace of Spades & Bomber

2010-08-31 @ 09:39:09
Postat av: Big Dap

AC/DC - Big Gun

Black Sabbath - Iron Man

Guns'n'Roses - Paradise City

Iron Maiden - Fear Of The Dark

Judas Priest - Breaking The Law (årest mest självklara)

KISS - Don't know, don't care.

Metallica - Enter Sandman/One, kan inte välja.

Mötley Crüe - Se KISS.

Scorpions - Den enda jag vet är någon jävla pissig powerballad, så jag skippar den och hänvisar till KISS och Mötley Crüe.

WASP - Animal. (Fuck like a Beast)



Tar mig friheten att lägga till:



Slayer - Raining Blood

Pantera - Walk

Type 0 Negative - I Don't Wanna Be Me/My girlfriends girlfriend

2010-08-31 @ 15:48:32
Postat av: Fru S

AC/DC - kan ingen

Black Sabbath - Kan ingen

Guns’n’Roses - den enda jag kommer på är Paradise city heter den va?

Iron Maiden - kan ingen

Judas Priest - kan ingen

Kiss - lick it up har dom gjort va?

Metallica - enter sandman

Mötley Crue - kan ingen

Scorpions - the wind of change

WASP - kan ingen



ursäkta mitt lama svar, men jag vill inte riskera att ha dig mellan mig och Johan i sängen. Skulle du sluta blogga är ju mitt liv slut, att läsa din blogg är den enda glädjen i mitt liv.

2010-08-31 @ 21:40:03
Postat av: tess

Guns n roses - Mr brownstone

2010-09-02 @ 10:56:06
URL: http://www.egowar.se
Postat av: Tiny

AC/DC - TNT

Black Sabbath - Paranoid

Guns’n’Roses - Mr Brownstone/Dead horse

Iron Maiden - Run to the hill

Judas Priest - ? Living after midnight

Kiss - God gave rock n roll to you

Metallica - Nothing else matters

Mötley Crue - Without you

Scorpions - Still lovin you

WASP - ? I wanna be somebody



2010-09-06 @ 08:37:55
Postat av: Gösta von Bärnsten

AC/DC - Allt är bara bajs

Black Sabbath - Paranoid

Guns’n’Roses - Rocket Queen

Iron Maiden - The number of the beast

Judas Priest - United

Kiss - Detroit Rock City

Metallica - Seek and destroy

Mötley Crue - Wild side

Scorpions - No one like you

WASP - I wanna be somebody



Du glömde Danzig - Mother och Roky Erickson - The night of the wampire.

2010-09-06 @ 11:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0