RAMBLINGS OF A MAD MAN

Förra veckan fick vår VD parkeringsböter på gatan utanför jobbet. Samme VD som stått och orerat om att vi behöver minsann inte hyra några fler platser för personalen eftersom det finns hur många som helst att välja på. Han känner sig givetvis tvungen att skriva ett argt mail till hyresvärden och företagarföreningen här ute i slummen, och för att visa oss anställda vilken handlingskraftig man han är så skickade han givetvis med en kopia till oss.

Alla stavfel och konstigheter är med i sin helhet för er njutning - enjoy:

--------------------------------------------------


"Förra veckan fick jag en böta på 900 kr !!! För att jag ställda mig längst fram i den parkeringsficka som finn på er sida med 2 tim parkeringstillstånd och eftersom jag endast avsåg att stå där ca 1 timme, såg jag inga problem.

Döm om min förvåning när jag kommer ut och ser denna parkeringsböta. Jag har nu naturligtvis kontrollerat varför och kan konstatera att jag stod på ett område som det råder parkeringsförbud på. För det första, står förbudsskylten ganska skymd och för det andra är det svårt att ser logiken. Det är en enda lång parkeringsficka och jag har aldrig vare sig sett denna skylt, som står ca 5 -8 m in på denna ficka och förstår definirift inte syftet med den. Är det för de långa biltransporter som kommer till X, som de tagit hänsyn till, vilket dessutom är en onödig restriktion, då det finns tillräcklig plats för dem trots att parkeringsfickan utnyttjas fullt ut. Betraktar det som ren terror, där de "smyger" sig på oss stackare som inte uppmärksamat parkeringsförbudsskylten som begränsar parkeringsfickan. Och dels att den saknar relevans.

Jag vore mycket tacksam för om du kan kontakta myndigheten och be dem flytta skylten tll änden av parkeringsfickan, vilket är det mest logiska och inte kommer att hindra lastbilstransport till kajen till X. Ett fullständigt lömskt (svårt att se) parkeringsförbud som inte fyller annan funktion än att ta in pengar på parkeringen. Har efter detta kontrollerat hur andra parkerar där, och funnit att 80% parkerar där av samma skäl som jag, men lyckligtvis unkommit parkeringsvakterna (tror jag).

Så föreslå att hela fickan kan uynyttjas för kortvarig parkering 2 tim, vilket som sagt inte kommer att inskränka för lastbilaarna till X. Som jag sagt, så ser jag det som ren terror från parkeringsvakterna och att skylen dessutom är felplacerad, eftersom fickan i sig inbjuder till parkering samt att förbjudsskylten (om den överhuvudtaget skall stå där) görs betydligt tydligare än vad som nu är fallet."

den lömska skylten man gömt för att kunna terrorisera folk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0