MCDONALDS

Var på McDonalds igår för att köpa med mig något snabbt, tre cheese, en hot chili och en majo beställdes direkt från ryggmärgen. Döm om min förvåning när latinoynglet bakom disken tittar på mig med den där förvirrade "öööhhh... vadå?"-blicken och säger att de inte har varken hot chili eller majonäs längre. De har alltså tagit bort de två enda tillbehör på Donken som var ätbara?! Det hade fan varit bättre om de tagit bort Big Mac, hamburgerscenens mest vedervärdiga burgare.
 
Nu hade de ju förvisso tagit in en massa nya dipsåser och jag tog en chipotle bbq istället, den var väl helt okej men absolut inte i närheten av blandningen hot chili/majo. Så nu har en epok gått i graven... Vem minns inte Krister Kupris vansinneskletande på Donken Vasagatan under mitten av 90-talet? Eller när de bytte från de där omöjliga dippåsarna till en behållare i något slags papp?

Tack för allt, hot chili. Och tack för ditt stöd, majo.
 
Och därmed stryker vi McDöl från listan once and for all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0