JAG GILLAR SÅS

Jag håller på att förlora förståndet.
 
I somras stängde den - förvisso ytterst mediokra, men ändå - indiska lunchrestaurangen i Vällingby centrum. Det innebär att för första gången under mina 13 år i arbetslivet har jag inte längre möjlighet att få mig en dopiaza, en karai, en palak panir eller kanske en gåst, när lusten faller på. Jag måste lite indiskt käk i mig med jämna mellanrum.
 
Beställa av sjukt otrevliga killar med bruna fejor och stora ögonbryn... Sitta där och doppa det helt perfekta nanbrödet i den klibbiga, heta såsen... Dricka ur de pyttesmå glasen...
 
Nu har jag ytterligare en anledning att hitta ett nytt jobb, jag tror fan att jag ska skriva ut alla Stockholms lunchindier på en karta och söka jobb utifrån den. Eller så kanske jag skulle kunna bli cykelbud, och klämma dom allihopa - och samtidigt få motion så jag inte ser ut som en fucking Jabba the Hut!? Nja, jag vet inte rikigt...

Det hemska är att det är två personer i min närhet som är glada över detta faktum, den ena slipper lukten av "indisk korvgubbe" när det spoonas och den andre tycker om att reta mig i mitt lidande eftersom han äter frukost, lunch och middag på sin lokala indier - som dessutom är bra.

Nu ska jag liksom gå och hämta en gratislunch från Coops lunchdisk. Spännande. Verkligen.


Detta önskar jag mig i julklapp!

Kommentarer
Postat av: leena

mmm.... samosas

2009-09-23 @ 19:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0