HELGENS RULLAR

The Proposal - chick flick som Tiny pratat om att vi ska se sedan typ mellanstadiet, och som nu äntligen dök upp för nedladdning. Sandra Bullock spelar kvinnlig chef som alla är rädda för och Ryan Reynolds (han som får ligga med Scarlett när han vill) är hennes assistent som gör vad som helst för att få komma upp i smöret. Massor av pinsamma scener (Tiny satt med kudde för ansiktet) och en del roliga repliker, men för tjejigt för min smak.
5/10.
 
The Thaw - vi såg en trailer för denna rulle och den verkade äcklig. Plotten lämnade väl en hel del att önska (förhistorisk insekt lägger ägg i människor och djur och de äts upp från insidan!?) men äcklet var äckligt och ibland kräver man inte så mycket mer av en film sent en lördagkväll i soffan med starka chips, täcke och läsken från helvetet. Val Kilmer såg ut som en ansiktslyft Val Kilmer och självklart var det en omotiverad tonårssexscen med.
4/10.
 
Flickan som lekte med elden - har fått oförtjänt mycket skit, tycker jag. Det var väl inget fel på den, förutom tre grejer: killen som spelade Dan Svensson var en usel skådis, Paolo Roberto spelar Paolo Roberto samt att det var lite för många poänglösa "mysiga" Stockholmsbilder. I övrigt var den bra och jag ser fram emot att gå och se den sista filmen i serien. Däremot måste jag säga att jag vid 32-års ålder fortfarande tycker det är jobbigt att sitta med mina föräldrar och se sexscener i filmer. Speciellt när det är äckliga feta gubbar som smackar på fastbundna, ryska crackluder eller två lesbianer som ligger och lapar mussla och klämmer tutte med jordens stön och svank som ackompanjemang.
6/10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0