HACKERN

Sitter på jobbet när Lagernazisten ringer på interntelefonen. Han är inne på VD'ns rum och hjälper honom med något mailproblem, men har upptäckt att jag har lite för mycket mail på mitt konto. Jag frågar hur mycket, och om jag leder på företaget, och han tittar efter... Jodå, 3.2 gb tar mitt mailkonto upp - och det är mer än dubbelt så mycket som "tvåan".

Vi skrattar lite åt detta och jag lovar att rensa litegrann för att komma närmare de 500 mb varje profil får uppta.

Fem minuter senare kommer VD'n bort till mig och ska "skälla" på mig för att jag - och jag citerar - har överdrivit min användning av företagets resurser. Jag säger att problemet är löst nu och fortsätter med det jag håller på med, men han är inte klar utan fortsätter med en utläggning om att tre komma fem megabits är minsann inte gratis och tänk om alla gjorde som du...

Den mannen har verkligen koll på teknik, att inte han är IT-ansvarig på någon statlig myndighet är smått otroligt!

Kommentarer
Postat av: Andööörs!

I like...

2009-10-22 @ 13:48:10
Postat av: leena

sluta lagra porr pa firma datorn...

jeeeez....

2009-10-22 @ 17:35:53
Postat av: Niklas

Det känns som att han borde sälja telefoni i stället: http://www.youtube.com/watch?v=0b3hYn_QfDI

2009-10-28 @ 08:45:48
URL: http://niklasblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0