CHIPS - O - RAMA

Eftersom jag nästintill doktorerat i chips under min uppväxt kommer här den ultimata chipsrankingen, presenterad för er av Kungen av Chips.
Det viktigaste är givetvis smaken, men även konsistensen spelar roll såklart. Men det bästa är att hädanefter vet ni ju vad ni ska bjuda på för tilltugg när jag kommer på besök...
 
Let's go!
 
Toppklasschips, 1-10:
 

Pepper chips / Estrella
- nummer ett sedan OLW slutade med sina pepparchips på 90-talet. Allra bäst smakar de efter en minut i micron och tillsammans med en smarrig dipp.

Parmesan & Habanero / Blair's
- åt dessa för första gången i somras och blev helt blown away. Goda som fan och precis lagom starka, bra också att påsarna är små (57g) och ganska dyra så man inte smäller i sig för mycket...


Gräddfil & lök / Lantchips
- de överlägset bästa sourcream-chipsen och det är nog konsistensen som gör det. CRUNCH!


Hot Sweet Chili / Estrella
- jag är en sucker för sweet chili och här har de dessutom fått till precis rätt styrka för vanligt fritidsätande.

Grill & Peppar / OLW
- grymt skön combo, även om grillsmaken är betydligt starkare än pepparn.


Jalapeno & Cheddar / Blair's
- ännu ett fynd från i somras, riktigt ordentlig cheddarsmak - inte som några blaskiga ostbågar - och bra sting i jalapeñon.


Vårlök & Svartpeppar - naturchips / OLW
- jag var skeptisk innan jag hade smakat dom, men nu är jag precis som Monkees en believer.


Salt & Vinegar / Estrella
- egentligen går de inte att jämföra med brittiska chips, men man får vara nöjd med det lilla i det här fallet. Skall givetvis vara tjockare och med mer av både salt och vinäger.

Sourcream & Peppar / OLW
- nationalsmaken i det här landet får sällskap av peppar och ljuv musik uppstår.


Hot & Spicy / Pringles
- jag är inget fan av pringles, mest pga bristen på crunchighet och att alla chips ser likadana ut, men här har de faktiskt fått till en helt okej smak. Det är dock synd att inte hela chipsen är kryddade, jävla snål-Pringles!
 
Riktigt bra grejer, 11-20:

Cream Cheese / OLW
Cajun / Blair's
Ost & Persilja - naturchips / OLW
Chipotle / Blair's
Cheese & Onion / Pringles
Sourcream & Onion / OLW
Dill & Gräslök / Lantchips
Havssalt & Gräddfil / Estrella
Grill / OLW
Sourcream & Onion / Estrella
 
Inget speciellt, men funkar, 21-30:
 
Gräddfil / Lantchips
Grill / Estrella
Sourcream & Cheese / Estrella
Sourcream & Onion / Pringles
Chili / OLW
Sourcream & Franska örter / OLW
Habanero / Blairs
Gräslök & Färskost / Estrella
Paprika / Pringles
Dill / OLW
 
Bottenskrapet, 31-40:
 
Dill / Estrella
Original / Pringles
Dill & Gräddfil - naturchips / OLW
Lättsaltade / Lantchips
Lättsaltade - naturchips / OLW
Sourcream & Dill / Estrella
Original / Estrella
Lättsaltade räfflade / OLW
Vickningschips / Estrella
Lättsaltade tunna / OLW
 
Jävligt o-goda:
 
Barbeque / Estrella

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är så mycket fel i den där listan så jag vet inte ens var jag ska börja. Det är ju typ bara Salt & Vinegar som har hamnat rätt.



Har du förresten sett att det finns Sourcream & Bearnaise nu också? Jag har inte testat men det låter mycket tveksamt.

2009-10-01 @ 17:21:10
URL: http://supercan.wordpress.com/
Postat av: Ptrr

Alltså... gjorde du det där testet under en och samma kväll?

2009-10-02 @ 09:40:59
Postat av: SUR Å STEL

Ja, jag väger 400 kilo nu.

2009-10-02 @ 09:42:35
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: L

Snälla testa Sourcream & Bearnaise och säg vad du tycker om den! Vill inte stoppa i mig massa kalorier i onödan.. =( (har man köpt måste man äta upp)

2009-10-28 @ 14:05:21
Postat av: SUR Å STEL

L >> Åt dom för 2-3 veckor sedan och betyget är en tvåa, ätbara men ganska menlösa. Smakar absolut inte bearnaise utan helt vanlig sourcream med en liten ton av smör (!).



Låt bli att köpa dom, tycker jag.

2009-10-28 @ 14:08:29
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0