FILMKVÄLL

Filmkvällen igår var en höjdare - vi inledde med hemgjorda burgare i två varianter, en med älg och nöt, sambal och lite Lynchburg Tennessee-sås och en med nöt och dijonsenap. Till det bjöds det på Max Friscobröd, bacon, ost, hemgjorda lökringar, tomat, rostad lök, jalapeño, Johnnys senap (såklart!), chilisås, bea och dressing. Och så curly fries vid sidan om.

Behöver jag säga att alla var så mätta att vi höll på att spy?

Efter middagen slog vi oss ner i soffan och klämde Zombieland (Woody Harrelson som hårdnackad jävel i en värld helt övertagen av zombies - jag ger den 7 av 10) och Black Dynamite (parodi, men ändå inte, på 70-talets blaxpoitation-rullar där Black Dynamite - världens hårdaste svarta snubbe - rensar upp i stan. En stenhård 8 av 10).

Som tilltugg räckte två påsar Blairs Buffalo Wings och Cheddar jävligt bra. Vi åt inte ens upp 114 gram chips på fyra pers - då är man fan mätt. Jag röstar för att låta en mat- och filmbonanza bli en återkommande grej! Ska vi säga en gång i kvartalet? Ok? Ok!

F.ö: stod i kö till HM.se för att kolla in de där Jimmy Choo-grejerna, tänkte att man kanske kunde köpa något till Tiny i julklapp, men efter att ha kollat på de 15 olika par som fanns att välja på kan jag bara säga nej. Bestämt nej.

Kommentarer
Postat av: Turd Ferguson

Jag är fortfarande mätt.



Och även om jag råkade slumra till i ett plötsligt anfall av matkoma mitt i Black Dynamite så var den grym! Bästa citatmaskinen genom tiderna.

2009-11-14 @ 14:06:56
Postat av: 07G55

Enough!



Ladda upp "skiten" på en närliggande krympling. Pronto. Bandbredden är något varierande här ute i spenaten.

2009-11-15 @ 12:47:30
Postat av: 07G55

Tack för det...

2009-11-15 @ 17:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0