APROPÅ BIO

För att anknyta till Syras bioilska för några veckor sedan så kan jag bara hålla med. Det är för mycket jävla mängd-cp'n som går på bio.
 
Igår hade vi som vanligt hämtat ut plåtarna från biomaten (bästa grejen!) - men den ger ju bara ut biljetter så man måste ju tyvärr fortfarande gå och köpa läsk, popcorn, M&M etc i kassorna bland pöbeln. Väl framme vid kön så lyckas vi välja en kö med bara idioter, hälften av dom ville se en film, men visste inte vilken, de visste inte om de ville sitta långt bak, långt fram, i mitten eller om de ville sitta över huvud taget. Det gick så sjukt jävla långsamt att det var overkligt, och alla i kön bakom oss stod också och beklagade sig. De som stod precis framför oss var en man i 40-årsåldern och hans son. De hade bokat biljetter på nätet men hade såna där företagsbiljetter så de måste hämta ut dom i kassan, och det går ju snabbt. Men sen kommer den: "ska du ha någon dricka också? Vad vill du ha för läsk?"
 
De har alltså stått i kö i typ 10 minuter, men det är först när man kommer fram som hjärnan börjar jobba? Verkar bra. Och vem går på bio år 2009 utan att boka biljetter på nätet?
 
Efter många om och men fick vi vårt snask och gick in i salongen. Där blir man också påmind om att gemene man är en idiot... Bredvid mig satt en tjej som tog av sig sina Doc Martens, vek in benen under sig på sätet och riktade sina varma, svettfuktiga fötter åt mitt håll. Tack! Sedan kom det en snubbe som satt nästan längst ut på högerkanten, men istället för att gå runt och störa ingen så gick han rakt in från vänsterkanten och störde alla.
 
Man kanske ska vara tacksam för att folk höll käften under filmen, inte satt och sparkade på våra säten och att det var flera år sedan jag såg någon sitta med laserpekare mot skärmen.

Kommentarer
Postat av: Fästmö Pernilla

Hej hej! Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med lite roadtrip musik... SKulle bli mer än tacksam :) Ha det bra... Kram

2009-11-19 @ 11:17:53
URL: http://wedcor.blogg.se/
Postat av: leena

vanta... jag fattar inte (pa riktigt)

kommer inte ihag nar jag var pa bio senast i sverige. MEN! fran din lilla berattelse sa later det som om man koper biljetter och popcorn fran samma ko.... sa ar det vall anda inte? eller?



"De hade bokat biljetter på nätet men hade såna där företagsbiljetter så de måste hämta ut dom i kassan, och det går ju snabbt. Men sen kommer den: "ska du ha någon dricka också? Vad vill du ha för läsk?""

2009-11-19 @ 13:19:09
Postat av: SUR Å STEL

Tro det eller ej - men på Filmstaden Söder har de tagit bort biljettkassorna, så nu handlar man allt från samma kassa.



KAOS REIGNS!

2009-11-19 @ 13:20:05
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: annika

var precis på niobion på sergel och kommer hem skärrad. börjar snart sympatisera med SD efter den här upplevelsen ska jag säga.

2009-11-22 @ 02:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0