ATT KUNNA TA BETALT

Hörde på radion att Sverige har fått en ny, fin logga för det halvår vi ska vara ordförandeland i EU. Det gick tydligen på 1.3 mille att göra denna logga och några snabba efterforskningar säger att det är tre personer från en byrå med det flottiga namnet Bacon som gjort den.
Lite snabb matte säger dessutom att om de fakturerar 1000 kr/h för arbetet så har de lagt ner 1300 timmar på loggan. Det vill säga 433 timmar, eller 10 arbetsveckor med vanliga åttatimmarsdagar, per person för att få fram denna logga.

Jag vill inte vara sån, men rent spontant så tror jag att det hade kunnat gå att göra snabbare.

Fast då kanske man inte hade fått med både öppenhet, transparens, dialog OCH ljus i loggan... Själv tycker jag det ser ut som en korsning mellan Yin & Yang och Pepsi - fast i Sverigefärger.

Pretto, much?


Kommentarer
Postat av: Anna.

Jag hade kunnat göra bättre.

2009-03-03 @ 13:51:25
Postat av: Shredder

Inte jag.



Jag hade gjort det tacky som fan. Mer än vad det redan är alltså.

2009-03-03 @ 15:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0