EN KVÄLL PÅ STAN

I lördags kväll var jag, Sur-Ove, Krister Kupri och Big Nasty Cake ute en repa på stan. Vi inledde på Moldau där vi hade tänkt käka schnitzlar stora som frisbees och dricka god öl. Det var bara ett litet problem: de glömde bort vår mat. Så där satt vi, hungriga som satan, och väntade och väntade. När servitrisen till sist insåg att vi nog beställt för ganska så länge sedan lubbade hon fram till vårt bord med en peace offering: tre jävla kringlor. Gud så glada vi blev av att få några förvuxna salta pinnar som plåster på såren... Sorry, men där rök den dricksen.

Vidare därifrån till Morfar Ginko där Boris The Blade och hans balkansåsälskande vänner lirade de mest märkliga låtar. Vi drack några öl (Sur-Ove höll på att få en hjärtattack när de tog 52 spänn för en 33cl Tiger...) och tittade på de märkliga tjejerna som intagit dansgolvet. Snacka om skumma brudar, även om jag fick en hel dag på mig så skulle jag aldrig kunna beskriva dom och deras kläder. Men de verkade trygga i sig själva, och det är väl huvudsaken. Eller nåt.

Efter en dryg timme nere i svettgrottan på Ginko så hoppade vi in i en taxi och åkte till Berns. Jag har inte varit där speciellt mycket efter att de slutade med (eller, det kanske bara var jag som slutade få...) VIP-korten, och nu påmindes jag om varför. Det stod väl ungefär 200 pers i kö utanför, eller "kö" är nog inte rätt ord för det innebär att det någonstans finns en rangordning - här är det mer som tre feta klungor, och vi trängde oss fram så gott det gick. Klåparn som skrivit upp oss på listan hade givetvis missat en (1+1+1 =3... Inte 2) så en av oss skulle få betala. Nu kanske det bara är jag som är snål, men 150 spänn för att gå in där känns inte okej. Hur som haver, när vi sedan skulle in på 2.35.1 eller vad det nu heter så kom vi inte in eftersom vi inte fått några stämplar då vi tydligen gått in genom fel ingång... Så upp till vakterna igen, leta upp killen med stämplarna, han skulle kolla upp oss på listan, hans Sidekick hängde sig, fick starta om den - ett stort, fett suck helt enkelt. Men till slut så löste det sig och vi kunde gå in som normala människor.

Väl där inne var det många bekanta fejor och många garv. Men merparten av tiden gick åt att leta efter varandra, jag fattar inte hur man kan lyckas med det när stället inte är speciellt stort - och det är ju ETT rum för fan! Bäst var nog ändå vid 3-tiden då jag ansåg mig vara själv kvar och bestämde mig för att dra. Jag gick och hämtade ut min jacka, satte på mig halsduken och gick ut i regnet för att få en taxi. Efter 20 minuter hade jag fortfarande inte fått tag i nån bil, men då ringer Sur-Ove och frågar var jag är, han är kvar där inne och har letat efter mig i trekvart... Jag gick tillbaka in och krökade en och en halv timme till. Sedan när vi skulle dra hem vid halv fem skulle han bara hämta ut sin jacka och jag väntade på honom vid entrén, men han kom inte. Ringde och fick inget svar, så jag kastade mig in i en taxi som stannat vid rödlyset. Efter någon minuts färd ringer såklart Sur-Ove upp och frågar var jag är, då sitter han på Max och äter lökringar!?

Så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: Julian D

Man festar inte med amatörer och elektriker och elektriker och amatörer.

2009-06-15 @ 18:05:21
Postat av: SUR Å STEL

Jag ville faktiskt ha med ett proffs,jag ringde dig på dagen och kom direkt till din svarare. Trodde att du var däckad efter WTAI.

2009-06-15 @ 19:43:46
Postat av: Julian D

AFC-svar: TROOLIGT!

2009-06-16 @ 00:48:28
Postat av: SUR Å STEL

SCHYSSTA RÅ?!

2009-06-16 @ 09:20:27
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0