TEKNIK

Jag är en prylbög, det har jag aldrig hymlat med. Jag hade mobil med färgskärm och mp3-spelare (med 32 mb fast minne!) när folk fortfarande hade Nokia 8210 och spelade snake för att underhålla sig på väg hem från jobbet. Men nu sitter jag här med en gammal, ful, dålig och totalt efterbliven lur tack vare att kombinationen alkohol och hålla reda på grejer inte är helt vattentät. Detta har resulterat i att jag, som den prylbög jag är, retar gallfeber på min kollega då 90% av tiden jag spenderar här på jobbet går ut på att leta reda på den mäktigaste telefonen, med de coolaste och mest onödiga funktionerna. Men det är fanimej inte lätt.  

Hittills har jag tittat på, och dömt ut, dessa:  

Nokia - ALLA telefoner. Samma design på alla telefoner, skitfula och finska, nej tack.
Samsung - Touchwiz, för slö och ointelligent. Omnia, för stor. Armani, för slö (men perfekt format). Dessutom finns det aldrig möjlighet att trixa med Samsung-lurarna.
LG - Renoir, jag vill ha den uppdaterade versionen isf. KS20, usel prestanda men coolt utseende. Prada 2, verkar ju cool men njaaa... Arena, alla som har den klagar på batteritiden och mediaspelaren.
HTCTouch Diamond 2, Windowsoperativ och ser exakt ut som min mp3-spelare. Touch HD, overkligt stor i handen.
Apple - iPhone, det här är ju ett kapitel för sig eftersom den vinner onödiga funktioner-matchen med 100-0. Men den gigantiska storleken och just att det är en Apple är väl det som hållit mig borta från den.
Sony Ericsson - jag vill inte ha en sån där skjuta ut-modell.

Så istället...


Kommentarer
Postat av: OTG$$

Vad är grejen med versaler i ALLA rubriker?



Jag fick känna på en HTC Diamond 2 för någon vecka sedan. Den kändes trevlig. Tyckte inte att den "knögliga" baksidan var ett problem... Betydligt mindre än iPhone.

2009-06-10 @ 11:26:02
Postat av: SUR Å STEL

Grejen är att jag vill ha det så.



Diamond 2 är designmässigt bättre än "vanliga" Diamond, vars baksida var så knögglig att telefonen inte gick att använda liggandes på ett bord. Helt mongo.



Men som sagt, det är alltid något jidder man hänger upp sig på...

2009-06-10 @ 11:47:45
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0