FASHIONISTA-CHOCK!

Finns det något fånigare än ordet "fashionista?"

Det innefattar, om jag ser rätt på nätet, varenda tjej mellan 10-50 som någonsin köpt ett plagg som kostar mer än en hundring. Då är man en fashionista och måste ögonblickligen skaffa sig en blogg där man postar bilder på sig själv (tagna i spegeln, självutlösare funkar inte!) och berättar om vad man har på sig, var det är köpt och hur mycket det kostade.

Och sen kommer det tvåhundra miljarder inlägg i kommentarsfältet om hur fina alla grejer är och att de önskade att de också hade skorna/hatten/kjolen/whatever.

Jag skäms. SKÄMS.

Själv ska jag tälta utanför H&M när Jimmy Choo-grejerna släpps, böka mig in före alla små, klena brudar, ta så mycket jag kan och elda upp skiten utanför.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Ja det finns ett töntigare ord. Tisha.



Don't be a hater, Jimmy Choo för HM intresserar ju även oss tanter i 30-årsåldern. Ses på Drottninggatan i november, du kan få bo i vårt tält.



(Men jag håller med om att 15-åringar som visar upp sin trikåtopp för 79,50 från HM i sin modeblogg, är patetiskt).

2009-06-23 @ 11:04:08
Postat av: Lena

Men är det inte rätt gulligt och bra att de tror att de är nåt slags modeorakel-center och att ALLA (som räknas) läser deras blogg. Kanske är en ny Ebba von Sydow född. Och vad skulle vi göra utan henne?!

2009-06-24 @ 14:38:18
Postat av: SUR Å STEL

Må bra, och andas ren luft, är vad vi skulle göra utan EvS...

2009-06-24 @ 14:56:14
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Anna.

Lägg av. Ebba är bra.

2009-06-25 @ 09:02:12
Postat av: Shredder

Let's not go there again.

2009-06-25 @ 12:51:39
Postat av: Anna.

Nej let's not. För det brukar sluta med fler blonda huvuden till nackning.

2009-06-25 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0