SVERIGES SÄMSTA ARTISTER

Mina damer och herrar, får jag lov att presentera Sveriges två uslaste jävla artister. Två stycken som år ut och år in pumpar ut samma skit, låtar som låter exakt som de tidigare och som tycker de är coolare än kylsyreis. Jag bjuder här på deras recept för att göra en hit, tyvärr kan jag inte lova att de fungerar för er då dessa herrar lever på sitt varumärke till 100%...



E-Type

Refräng (tjej som inte gör sig på bild sjunger i studion)
Vers (sopan "rappar" i 10 sekunder med en röst så nasal att han måste hålla för näsan för att få till den)
Refräng
Vers
Refräng
Tonartshöjning a'la schlager
Refräng
Refräng

Lägg sedan till att han i sina "live"-framträdanden har tre gitarrister, basist, trummis, körsångerskor och VM i fyrverkerier. Fast musiken inte innehåller det minsta spår av varken gitarr, basgura eller riktiga trummor. Det är 100% synthar och trummaskiner. Varför inte göra hårdrock, som han så jävla gärna vill? Är han rädd att bli utskrattad av alla hårdrockare som han tycker är så häftiga? Extra bonus för att han, 43 år gammal, går runt med ett par Oakley-brillor som inte ens var heta 1996 - och dessa använder han för att hålla håret uppe?!




Magnus Uggla

Hockeykör (som brölar wö-ö-öööö-ö-na-na-na-sho-bi-do eller nåt)
Refräng
Vers (något "träffsäkert" om att få lön, dricka sprit, ragga brudar eller gå till jobbet)
Refräng
Hockeykör
Vers
Refräng
Hockeykör
"Break" (all musik tas bort och han kommer med några slutgiltiga "sanningar" om låtens ämne)
Refräng
Avslutning (en takt med rena trummor och "na-na-na-na" eller nåt)

Killen är en smurf med en otroligt begränsad "talang". Det är rent beklämmande att höra hans "nya" alster - och än mer beklämmande att Sven E. Banan inte genomskådat honom ännu, där han sitter i sin Djursholmsvilla, håvar in mille efter mille och vräker ur sig skitmusik om hur det är att vara utan stålar den 24:e eller något annat svenneproblem. I övrigt är han en riktig hedersknyffel, man kan ju omöjligen glömma när han 1998 spelade i Borgholm och bråkade som satan med vakterna på Strand för att få in 16-17-åriga tjejer på efterfesten. Tjejer som han sedan, då 44 år gammal, kladdade rejält på tillsammans med resten av bandet. Classy!

Ta dessa två och släng åt helvete - för evigt.

Jag lyssnar hellre på Amy Diamond.

Kommentarer
Postat av: OTGSS

Vad säger elefanten? ELEFANT!



Jag håller med till 100%. Dock var Ugglas "Vart fan är mitt band" lite smårolig ibland.

2009-01-09 @ 16:31:06
Postat av: Anna.

Mycket bra där.



Jag vill hålla upp en flagga för Per Gessle också. Visserligen har han ju visat att han kan, med Roxette, men med sin egen skit är det ju så rakt igenom olyssningsbart.

2009-01-09 @ 21:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0