NÅGRA FÅ KORTISAR

Fick just veta att en av finnkärringarna på jobbet varit i Sverige sedan mitten på 80-talet och rent spontant så undrar jag hur fan det är möjligt att FORTFARANDE prata med en sån totalvidrig finnebrytning?! Jag vet att finlandssvenska är en egen dialekt eller vad man ska säga, men det här är fanimej ingen sån. Det är ren och skär språklig misshandel - i snart 25 år!  

---  

En annan glad nyhet från jobbet: tjej-Jabba the Hut som fick kicken från jobbet hjälpte mig  innan jul sammanställa några feta Excelfiler som vi använder när vi ska göra utskick. Trodde jag. Idag tog jag en titt i filerna och den största av dom är helt fucked. Totalt oanvändbar. Tack snälla du, nu har jag en hel dag med något totalt pisstråkigt, värdelöst och livsgnistedämpande att pyssla med inom en snar framtid.  

---  

Riktiga karlar ragglar runt nakna på nyår - så är det bara. Man är extra tuff om man slår en saltomortal över en hög med leksaker!  

---  

Tropicana äppeljuice - snacka om gudarnas nektar. Världens överlägset bästa grej.

---  

Djurparken lever även 2009 verkar det som, de ringde Alain idag och frågade om vi skulle göra som vanligt. Skönt att de inte hörde av sig när vi försökte nå dom INNAN NYÅR...  

---  

Jag hade hoppats att man skulle slippa få se töntmodet under 2009, men hann knappt öppna shitxfaced-bloggen innan de hoppade ut i fejan på mig. SLUTA GENAST!!!  

---  

Blondinbella i Let's Dance? Sällan har man hoppats så hårt på ett benbrott eller att Magnus Samuelsson får roidrage och sliter henne i småstycken.  

---  

Idag ska jag och Tiny iväg och träna för första gången på... sex tusen år. Eller nästan iallafall, sju månader för min del. Återkommer i nästa vecka med detaljerna kring Operation Lardass Must Die!

Kommentarer
Postat av: OTGSS

"Tropicana äppeljuice"? Tacka vet jag Brämhults Juice, det är grejer det.

2009-01-08 @ 15:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0