JAG DÖR AV SKAM

Ibland häpnar man över folks beteende, hur lågt en del sjunker helt utan att verka det minsta skamsna. På mitt jobb tar man det ett steg längre - dagligen. Idag hände något som är så fånigt att man knappt tror det är sant, men jag lovar - det är sant.

En av "tanterna" på jobbet, hon är 43 eller nåt sånt, brukar alltid smöra för vår chef och har dessutom ett stort behov av att hålla honom uppdaterad om vad hon gjort, vad hon sålt - att hon tycker sig vara jävligt duktig helt enkelt. Idag var hon och några av de andra säljarna på leverantörsbesök och det bjöds på mat. Men hon skulle inte ha någon eftersom hon håller på med GI-metoden (detta påpekar hon ett hundratal gånger om dagen), däremot tar hon för sig av efterrätten som är toscakaka. Hon skär en bit, lindar in i en servett och smyger ned i väskan. Leverantören som de är hos ser detta och frågar lite skämtsamt vad det där var om, och om det där verkligen funkade om man kör GI.

"Nej," säger hon, "jag tog den till min försäljningschef!"

Tystnad. Skam. Rodnad. Men icke, hon pratar på som vanligt och det är väl inget med det. Sen, när hon kommer tillbaka till kontoret så går hon raka spåret in och avbryter det möte som jag, försäljningschefen, inköpschefen och en programmerare sitter i för att lösa lite buggar i vårt CRM-system.

"Här kommer jag med en liten present!" säger hon och lägger den inlindade toscabiten på bordet. Vi fattar ingenting och pratar vidare som vanligt. När vi är klara med mötet och kommer ut går hon direkt fram till chefen och frågar om kakan var god...

Okej om det var en 7-åring som ville smöra för fröken... Men detta är alltså en vuxen människa, som gör detta OFTA. Hur fan är man funtad? Och att man inte skäms över att bete sig så!

Gaaaaaah!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Jag har hört rykten om tanter på mitt jobb som <i>niger</i> inför chefer, men hoppas att det är en skröna. Å andra sidan är snittåldern väldigt hög där jag knegar.

2009-01-28 @ 14:40:09
URL: http://niklasblog.com
Postat av: Sara

Haha, det verkar finnas en hel del märkliga typer på ditt jobb minst sagt. Har du inte tipsat någon om att komma dit och filma, jag tror det skulle kunna bli en asbra tv-serie.

2009-01-28 @ 16:38:30
URL: http://supercan.wordpress.com/
Postat av: Shredder

HAHAHA!



Det där är ju som att bjuda på en chokladbit man har haft i fickan hela dagen. (Varför man nu skulle ha det)



- "Här, ta den här kakan som har legat i min väska och dragit åt sig av alla äckliga dofter och mosats till oigenkännlighet. Varsågod, det är MIN gåva till DIG."



Jag vill börja jobba på ditt jobb. Synd att jag har nytt, annars skulle jag fan jobba gratis ett tag bara för att få se alla dårar på nära håll.



Typ som att vara på safari.

2009-01-28 @ 16:42:26
Postat av: SUR Å STEL

Jag glömde tillägga att hon ibland när vi fikar har lagt undan en bit bulle/tårta/whatever till vår VD... Hon smörar för honom också.

2009-01-28 @ 16:46:34
URL: http://frumsk.blogg.se/
Postat av: Anna.

Själv kör jag en helt annan taktik. Jag kallade min handledare/överläkare för lat nyligen och sen ringde jag och ville vara ledig på fredagen.

Det funkar dock bättre att vara sig själv än att spara kakor i brallorna.

2009-01-29 @ 20:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0