INGEN HÖGODDSARE

För att göra en lång historia kort så blev det ett toknej på mina - helt rimliga - lönekrav. De slog nästan knut på sig själva för att hitta på nya "försvar" mot alla mina argument och infallsvinklar, jag borde faktiskt vetat bättre än att på allvar tro att man skulle vilja belöna mig för ett väl utfört jobb de senaste tre åren.

Men icke.

Så as of this moment kommer jag att hålla ögonen öppna efter nya jobbmöjligheter. Jag vore verkligen tacksam om ni gjorde det också, och tipsade mig om ni hör nåt.

Samtalets höjdpunkt var när VD'n blev arg för att vi anställda pratar om våra lönevillkor med varandra:
"det är ett jävla otyg att springa runt och vifta med lönespecifikationen för varandra - den är konfidentiell!"

Ursäkta, men detta är 2009 - inte 1909.

Kommentarer
Postat av: Anna.

Fight the power!

2009-01-22 @ 13:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0