HELGEN I KORTHET

Jobbade, faktiskt lite småbakis runt lunch. Åkte och klippte mig. Hem, duschade. Blev nästan biten av en blodtörstande best till pundarschäfer. Åt tre cheeseburgare, lyssnade på house, snackade lön och kollade på Let's Dance hemma hos P. Åkte till Rival där MAO spelade titelmelodin från Spanarna på Hill Street. Vidare till Solidaritet och lyssnade på världens mest händelselösa house. Drack öl och kollade på folk. Fick skäll av Dängroth. Drog vidare till Berns där dörrvakten var drygare än nya Yes, och mer förvirrad än Manuel i Fawlty Towers, men det löste sig. Stod fullt påklädd och hinkade öl och sprit till vansinneshouse och techno. Drog till Max, köpte en peperoniburgare, lökringar och chili cheese, gav en otrevlig herre en skön knuff i fejan, hoppade in i en taxi och åkte hem och njöt av min nattmat tillsammans med ett stort glas mjölk.

Vaknade av att det luktade bryggeri i sovrummet, masade mig upp och kollade på skidåkningen. Väckte Tiny vid liv runt kvart i ett. Åkte till Cali och hämtade ut de senaste fynden, för mig: ett par jeans och en keps - för Tiny: en tröja och någon sorts balettdojor. Vidare därifrån till Sirap och käkade bacon, scrambled eggs, prinskorv och blåbärspannkakor. Sjukt mätt, men åkte vidare till Ikea där vi fyllde en sån där bautapåse med massa shit. Efter det var vi så uppe i varv att vi klämde Coop Forum i Västberga också. Hem, soffan, torrostade jordnötter. Man U - Tottenham på datorn och Sverige-Frankrike på TV'n. En bra och en dålig, typ. Kollade på "Blindness", helt okej film men väldigt oklart var den utspelade sig (konstiga miljöbyten) samt VM i märkliga beslut. 5 av 10, typ. Lirade lite Guitar Hero. Njöt av Chris Farleys bästa i SNL.

En riktig hemmafixardag. Lyfta byrå, lyfta hylla, sätta upp tavlor - och sånt skit. Spelade lite mer Guitar Hero och lackade. Alla låtar på GH 1 och 2 är ju covers?! Töntigt som fan. Och dåligt. Kollade handbollen med Tinas päron. Sverige stank. Igen. Spelade som livrädda juniorer. Åt en macka med stekt ägg. Kollade på Cold Case och insåg att jag irriteras lite av upplägget. Världens mest tröttsamma snutar? Ja, kanske. Kröp ned i sängen och kollade Madagascar 2. Förväntade mig inte Sjunde inseglet, men den gav inte ett jävla smack. Rätt menlös. Stängde av, spoonade en stund, vände mig om, somnade.

Kommentarer
Postat av: SUR Å STEL

Det går ju visst att kommentera här..?

2009-01-26 @ 23:11:37
Postat av: Dängroten.

Det gick inte igår! 404 file not found fuck you motherfucker. Typ så stod det.



Vad jag skulle säga var, att, ääääääh! Jag har inte skällt på dig, det var bara lite systerlig kärlek.



/wa-wa-wa!

2009-01-27 @ 16:04:01
Postat av: Dängroten.

Det gick inte igår! 404 file not found fuck you motherfucker. Typ så stod det.



Vad jag skulle säga var, att, ääääääh! Jag har inte skällt på dig, det var bara lite systerlig kärlek.



/wa-wa-wa!

2009-01-27 @ 16:04:15
Postat av: Dängroten.

Sådärja, nu blir det två istället. Vad bra det här är!

2009-01-27 @ 16:04:45
Postat av: SUR Å STEL

Blogg.se rules ok!

2009-01-27 @ 19:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0