VÄRLDENS SÄMSTA SÄLJARE

I söndags var jag och Tiny runt och fluktade lite på inredningsgrejer, och tog en sväng förbi det "nya" Möbelland för att se om de hade något där. Till vår stora förvåning så hittade vi en hylla som var helt perfekt för vardagsrummet - och den där mattan som vi hade tänkt köpa i höstas men som helt plötsligt försvann. För att få reda på hur stort emballage bokhyllan ingick i gick jag fram till informationsdisken och frågade, och ungefär såhär lät samtalet:

- Tjena, jag är intresserad av bokhyllan Classico där borta, den i högblank vit.
- Okej.
- Hur stort är emballaget för den?
- Öhhh... (klickar lite med musen, säger ingenting)
- Men hur stort kan det vara, typ 10 cm på varje sida?
- (ser förvirrad ut) Den är två meter hög...
- Hyllan är två meter hög, ja. Så typ 2.10 då?
- Ja, ungefär.

Och sen sa karln inte så mycket mer. Men vi visste iallafall att det inte skulle få plats i Ka'n, så jag tänkte muta brorsan att komma över och hjälpa mig med skjuts av hyllan och sen ta mattan på samma gång. Sagt och gjort, brorsan var game och igår så åkte vi dit. Jag stegar fram till disken och säger med en stämma lik en ängels:

- Hallå där! Jag skulle vilja köpa den där (pekar) hyllan samt en matta av er!

Det tyckte expediten var himla bra. Men nu kommer det intressanta: hylljäveln var beställningsvara. Och den fanns i flera storlekar - och färger. Inget av detta upplyste alltså världens sämsta säljare oss om när jag frågade om paketet - han svarade ju för fan inte ens själv på frågan om emballaget. Hade vi vetat det hade vi ju beställt den på en gång! Så jag och brorsan fick åka därifrån utan hylla, men med matta. Mattjäveln hade dessutom fått plats i Ka'n, så brorsan hade sluppit sitta och åka från Salem till Slummen till Ghettot till Åsen och hem till Salem igen.

Nej, nu tänker jag försöka hitta den där hyllan nån annanstans som straff.  

Möbelland - suck me sideways!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0