SUNDAY BLOODY SUNDAY

Hade tänkt träna idag men nu har jag lyckats få ont i halsen så då får man väl vänta lite med det antar jag. Kul. Skitkul.

Slökollade lite på melodifestivalen igår och rent spontant så var det två saker jag reagerade på. Först och främst så var det den första artistens, hon den där musikalmänniskan, kläder - vad i helvete hade hon på sig? Vad det läder eller gummi? Och hur tänkte de med överdelen - de kör mer diskreta grejer i porrfilmer och hennes tuttar såg ju ut att vara större än hennes huvud?! (Det ska man kanske inte klaga på, men ja... ni fattar!)

Sen var det ljudet. Hur tänkte de där? Det var 10% musik - med fördröjningseko - och 90% sång. Det lät för jävla illa och det var ett flertal av artisterna som inte sjöng i takt, och det kan ju bara berott på att de inte hörde musiken ordentligt.

En grej till: Caroline af Ugglas skrämmer mig. Mycket.

Lite skumt förresten att Abba valde att göra comeback i Argentina utan något större buzz runt sitt framträdande. Men det är klart, hade de gjort det här hemma så hade det väl spårat ur totalt. Där nere var det säkert mer avslappnat, de körde några låtar och satt sen och drack rödvin framme vid scenkanten och rökte och snackade lite goja med de 45-50 fans som dykt upp.

Ja, så tror jag det var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0