SKAM

Igår var vi på OKQ8 och skulle tvätta bilen. När Tiny var inne och skulle betala den så passade jag på att köpa en korv, eller rättare sagt - jag tänkte köpa en korv. Men jag hade bara 20 spänn på mig i kontanter och korvjäveln kostade 22.

Tiny fiskade upp pluskan och gav mig 1.50 som låg och skräpade i myntfacket och jag försökte flirta till mig 50 öre rabatt från damen i kassan men hon var benhård och sa att det gick minsann inte.  

Okej, sa jag, då tar jag väl en annan korv. Men hon i kassan hann knappt slå in det innan en dam som står och betalar i kassan bredvid räcker över en 50-öring till mig.  

"Här har du," sa hon, "så kan du få den korv som du ville ha".  

Då skämdes jag. Jag skämdes över att jag var så fånig och inte bara fiskade upp kortet och degade korvjäveln direkt. Jag skämdes över att hon i kassan inte kunde bjussa på femtio fucking öre. Och jag skämdes över att jag tog emot pengen från tanten.  

Men skammen svalnade lika fort som en french hot dog (eller korv i baguette (???) som de kallar den på OKQ8) med stark senap, ketchup och frenchdressning hamnade i magen.

Mumma.

Kommentarer
Postat av: Shredder

Jag blir stolt över den gamla damen.



Vi lever ändå ibland i ett fint samhälle.



HURRA!!



snyft



2009-02-20 @ 11:58:10
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Även jag är stolt!

2009-02-20 @ 15:48:26
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0