KRÖGARHOROR

Nu på lunchen så drabbades jag av ett fenomen som irriterar mig som fan: folk ute i restaurang/bar-svängen som snålar.

Låt mig måla upp ett scenario: jag ska ut och köpa mat att ta med till jobbet, de har en liten disk där de har tillagad mat och så pekar man på vad man vill ha, får det i en låda och så är det klart. Enkelt och bra. Idag stod det dock en ny snubbe där och "serverade", och enligt honom räcker det tydligen med 2.5 skiva köttfärslimpa, 3 potatisar och några morotsskivor för en 31-åring som är 181 cm lång och väger 90 kilo. Energin från den där jävla fjuttlunchen har ju min kropp sugit upp på en halvtimme!

Ett annat bra exempel är när man går på krogen och beställer en öl, och får 43 cl istället för 50. Eller kanske en femcentiliters-drink fastän du beställt och betalat för en sexa... Eller skräckexemplet, som kombinerar snålhet med direkt fittighet, som jag såg på Grodan: bartendern ska hälla upp tre drinkar, men hans blandning räcker bara till två och en halv. Då fyller han upp det sista glaset med is så det ser fullt ut - mitt framför tjejen som beställt. Helt otroligt!

Det där är riktigt, riktigt tröttsamt! Tror de att det är deras egen mat och dryck som de serverar? Mat och dryck som är inköpta för deras egna surt förvärvade pengar? Tror de att de kommer få en belöning från krögaren/ägaren för att de blåser kunderna?

Jag fattar inte.

Fast i och för sig - matkillen kanske snålade för att han är ett fattighjon och får ta med sig den överblivna maten hem..? Eller så tyckte han bara att jag var ett jävla fetto som borde banta omgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0