JAG GJORDE DET!

Trots att jag var nervös så gick det bra - det gjorde faktiskt inte det minsta ont.

När jag lät den rätte komma in, alltså.

En mycket angenäm upplevelse måste jag säga, Tomas Alfredsson visste vad han gjorde och var så varsam, så lätt på handen men ändå bestämd. Okej, jag ska sluta med homosexreferenserna... Men visst var den bra! Skönt slitna 80-talsmiljöer (även om jag tyckte det såg ut som 70-tal i början) och en lagom mörk stämning rakt igenom hela filmen. Diskreta specialeffekter, vilket jag gillar. Skönt också att se en svensk film utan en massa uttjatade fejor som redan gjort 200 roller. Här var det bara den gamle Godmorgon Sverige-kungen Per Ragnar som jag kände igen.

Jag delar ut 7 gråtande mobbare av 10.

För övrigt så tycker jag brunchen på Kvarnen var helt okej, det som man möjligen kan invända mot var att utbudet på varm mat var aaaaningens begränsat (iallafall för mig), att man var tvungen att hänga in jackan för 20 spänn per skalle, att det inte ingick någon dryck alls samt att ett flertal av de andra brunchbesökarna aldrig verkade ha varit ute bland folk förut. Det är ju inte direkt hjärnkirurgi att stå i en kö och ta mat - men det går tydligen hur lätt som helst att misslyckas med. Vårt sällskap var det dock hög klass på precis som vanligt, och nu vet jag förresten vad mitt andra nyårslöfte ska bli: jag ska försöka få lilla F att inte ha världens mest misstänksamma blick när hon får syn på mig...

Bunchen på Kvarnen får iallafall 6 skitsmå nötkolapajer av 10.

Nästa gång blir det Långbro värdshus!

Kommentarer
Postat av: OTGSS

Nej nej, den var bättre. Minst 8/10.

2009-02-02 @ 10:28:37
Postat av: Shredder

Det kallskurna var världsklass.



Det varma var.... Sådär. Skulle ha varit ett större utbud för att vara bra.



7 Rafael Edholm var också där av 10.

2009-02-02 @ 18:12:57
Postat av: Sara

Nja, jag skulle nog säga att filmbetyget och brunchbetyget ska byta plats.

2009-02-02 @ 21:00:11
Postat av: Anna.

Neeeej SUR Å STEL låt den rätte komma in!



2009-02-02 @ 22:18:15
Postat av: SUR Å STEL

Dängrot: Va?

2009-02-02 @ 22:43:35
Postat av: Shredder

Jag fattar ingenting av Dängroth's kommentar.



Däremot ser jag fram emot Långbro.

2009-02-03 @ 09:00:01
Postat av: tekirch

Hej hej! Allt bra med dig denna tisdag? :)

2009-02-03 @ 09:06:24
URL: http://tekirch.blogg.se/
Postat av: SUR Å STEL

tekirch: Ja, det är inte så dumt faktiskt. Om jag fick ditt huvud på ett fat skulle dagen vara komplett!

2009-02-03 @ 09:33:22
URL: http://frumsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0